کد خبر: ۱۲۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

آمادگی کامل صدا و سیما برای انعکاس شکوه اربعینیان سومین حرم

مدیر کل صدا و سیمای فارس ضمن اعلام آمادگی رسانه ملی گفت: صدا وسیما با بسیج امکانات و بکارگیری تمام ظرفیت خود در خدمت عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است واین شکوه عاشورایی در شبکه های ملی و بین المللی به نمایش درخواهد آمد.
به گزارش شیرازه، جلسه هم اندیشی با هیات مذهبی به منظور برگزاری هرچه با شکوهتر پیاده روی اربعین با حضور سهرابی مدیرکل صدا و سیما، حجت الاسلام مهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس و پیرغلامان عاشورایی در مرکز فارس برگزار شد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به تقارن این جلسه با اربعین گفت: بسیاری از عاشقان ابا عبدالله الحسین راهی کربلا شده اند و ما قرار است درقالب برنامه های پرشور، اربعینیان سومین حرم امسال را هم مثل دو سه سال گذشته و با تدبیر هیات مذهبی در شهرشیراز رقم بزنیم تا شرکت کسانی که به هردلیل نتوانستند خودشان را به بارگاه منور حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام برسانند، با شکوه هرچه تمام فراهم شود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به نقش بی بدلیل رسانه ملی در انعکاس عزاداری های پرشکوه مردم متدین و ولایتمدار گفت: دردودهه گذشته در کشور و درشهرهای مختلف و استان های گوناگون برنامه هایی اجرا شد که نام آن شهرها و استانها و نام پیرغلامان آن دیار بیش از گذشته برجسته شده است.

وی با بیان این که شیراز با پیشینه مذهبی و پیرغلامان عاشورایی که قرن هاست در این دیار نام و آوازه بلند مولی علی علیه السلام و فاطمه زهرا (س) و فرزندان بزرگوارشان را پرآوازده کردند، افزود:  در واقع در کنار مرقد شریف احمدبن موسی، برادران و عموزادگان بزرگوارشان وجود چنین برنامه ای ضرورت دارد و این وظیفه رسانی ملی است که در انعکاس شایسته آن تلاش کند.

سهرابی تصریح کرد: البته با تدبیری که از سالهای بسیار دور انجام شده هیات با عظمت محله های شهر مقدس شیراز و استان فارس هرکدام در حوزه خودشان برنامه های بسیار جذاب و باشکوهی داشتند. اما بناست که این رودخانه های خروشان در یک روز به نام اربعین و در یک نقطه به نام حرم احمدبن موسی علیه السلام و استان فارس به هم بپیوندند و دریای خروشانی از مردم متدین و متعهد و ولایی شیراز و استان فارس درمقابل چشم بینندگان ظاهر شوند و یک عزاداری باشکوه داشته باشند و از خودشان به یادگار بگذارند.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله ایمانی امام جمعه فقید شیراز که دلبسته این مراسم و پیرغلامان عاشورایی بود و چنین جمعی را دوست داشت که همه هیات در کنار هم یک مراسم باشکوه برگزار کنند، افزود: در زمان حیات ایشان هم این امر محقق شد و مراسم باشکوه اربعینیان سومین حرم به دست با کفایت شما رقم خورد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس اظهار کرد: ما هم به عنوان رسانه شما و در کنار شما این شکوه و عظمت را به اشکال مختلف انعکاس می دهیم  و این برای تبیین جایگاه سومین حرم اهل بیت علیهم السلام فوق العاده مهم است.

سهرابی با بیان این که همه باید بکوشیم تا عنوان با مسمای سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی که رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس شیراز اهداء کرده اند پرآوازه شود، گفت: هیات مذهبی در طول تاریخ با شکوه این دیار نقش بسیار مهم و ارزنده ای در مقابله با دین زدایی از استان فارس و به ویژه شیراز که از توطئه های برنامه ریزی شده دشمنان اهل بیت علیهم السلام بوده
داشته اند.  

مدیر کل صدا و سیمای فارس ضمن اعلام آمادگی رسانه ملی گفت: صدا وسیما با بسیج امکانات و بکارگیری تمام ظرفیت خود در خدمت عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است واین شکوه عاشورایی در شبکه های ملی و بین المللی به نمایش درخواهد آمد.

سهرابی با بیان این که صدا و سیمای فارس دوازده روز قبل از اربعین ویژه برنامه های خود را آغاز کرده است، گفت: همکاران ما در خبر، رادیو، تلویزیون و فضای مجازی  برای بزرگداشت این روز بزرگ و سرنوشت ساز با این باور که شیراز شهری مقدس و مذهبی است، از چند روز قبل از اربعین با
برنامه ریزی و برنامه سازی زمینه ساز این حرکت بی نظیر دلباختگان مکتب حسینی در حوزه ماموریت می شوند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس خطاب به پیرغلامان حسینی گفت: شما که سال های سال برای امام حسین موی خود را سفید کرده اید امروز روز بهره برداری است. در این مدت چند سال نشان دادید که می توانیم نه تنها صحن باشکوه حضرت احمدبن موسی بلکه خیابان های اطراف هم مملو از جمعیت کنیم مردم به شما اعتماد دارند. شما هستید که می توانید این شور و حرکت را ایجاد کنید و تداوم این مناسبت باقیات و صالحات شما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ثبت هیات ریحانه النبی در صدا وسیمای فارس را از جمله کار ارزشی رسانه ملی خواند وگفت: از جمله تلاش ها و پیگیری های عمیق مدیرکل صدا وسیمای فارس ایجاد هیات مذهبی بود تا زمینه فعالیت گسترده رسانه ملی در برنامه های مذهبی فراهم شود.

مهرابی با اشاره به خاکسپاری شهید گمنام در صدا وسیمای فارس گفت: خاکسپاری شهید گمنام در رسانه ملی یک کار بزرگ و ارزشی است که بحمدالله با تلاش مدیریت صدا وسیمای فارس محقق شد. چنین شخصیت ها و چهره هایی باعث افتخار ما هستند که در راس مراکز مهمی مثل صدا و سیما داشته باشیم. صدا و سیمای فارس با تولید برنامه های خاص محرم خوبی را برپا کرد.

وی گفت:  هدف و انگیزه از این حضور باهم بودن است کسانی که قصد تفرقه  اختلاف دارند ببینند این اتحاد و هم دلی و یکپارچه بودن را. روز اربعین حرم شاه چراغ با آن عظمت و شکوه جمعیت را ببینند. تلاش کنیم این سفره معنوی با شکوه تمام برای همه گسترده شود که همه ببینند شیراز سومین حرم اهل بیت است. این یک شعار نیست بلکه یک باور است که مقام معظم رهبری به استان فارس داشت.



نظرات بینندگان