کد خبر: ۱۲۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

نماینده ولی فقیه در استان فارس: ورزش کردن باید به یک فرهنگ بین مردم و مسئولین تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ورزش کردن باید به یک فرهنگ بین مردم و مسئولین تبدیل شود.
به گزارش شیرازه آیت الله لطف الله دژکام که صبح چهارشنبه دوم آبان ماه در جمع مدیران اداره کل ورزش و جوانان و روسای هیات های ورزشی استان فارس سخن می گفت، افزود: درگذشته اگر یک فرد معمم سواردوچرخه می شد برای کسی تعجب آور نبود، اما وقتی من قصد حضور در ورزشگاه پارس و تماشای مسابقه فوتبال را داشتم برخی تعجب کردند.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم با نگاه حذفی در ورزش گام برداریم به هدف تعالی در ورزش و ورزش همگانی دست پیدا نخواهیم کرد، گفت: بعضی از قالب‌ها را باید بشکنیم و از رسمیت و متعارف شدن بعضی از فرهنگ‌ها خارج شویم.

امام جمعه شیراز دربخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه توفیق یک ورزشکار در میدان نشانه‌ی حمایت و برنامه‌ریزی و مدیریت خوب قبل از میدان‌داری است، گفت: درخشش ورزشکاران فارسی در ورزش رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف این قضایا باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد و برای حفظ جایگاه ورزشکاران در اجتماع تلاش کنند، افزود: ورزشکاری که افتخارآفرینی می‌کند نباید گرفتار مسائل جزیی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نگاه مدیریتی در وزارت ورزش و جوانان و خیرین به این مهم معطوف شود، به نگاه ذاتی ورزش و نقش آن در پیشبرد اهداف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر ابعاد اشاره و خاطرنشان کرد: برای هر بخشی از نقش آفرینی‌های ورزشی ممکن است یک یا چند رشته ورزشی بیشتر مد نظر باشد.

امام جمعه شیراز به ورزش قهرمانی هم اشاره و در این باره نیز بیان کرد: توسعه برخی از رشته‌های ورزشی مانند سوارکاری نشان از ارتقای سطح زندگی اقشار متوسط جامعه دارد که به سراغ چنین ورزش‌هایی می‌روند .


برچسب ها: شیرازه ، ورزشی ، اخبار
نظرات بینندگان