کد خبر: ۱۲۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

قانون برای همه به جز سلبریتی‌ها؟!

امروز «علی دایی» در جدیدترین صحبت‌هایش گفته به دادسرا نمی‌رود و تنها به مردم پاسخ خواهد داد اما سوال اینجاست که آیا دادستان در متن قانون مدعی العموم و نماینده مردم نیست؟
به گزارش شیرازه، همین چند وقت پیش بود که دادستانی سلبریتی‌هایی را که در زلزله کرمانشاه اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی کرده بودند برای پاره ای از توضیحات و شفاف سازی فرا خواند.

موضوعی که در کنار بازخوردهای منفی عده ای این کار را اقدام مثبتی دانستند و معتقد بودند که پیگیری در اتفاقاتی از این دست باعث می‌شود تا از هرگونه سو استفاده احتمالی از جانب افراد جلوگیری شود.

حالا می خواهد یک چهره معمولی باشد یا یک سلبریتی محبوب؛ اما به تازگی جدیدترین گفته‌های علی دایی درباره احضارش به دادسرا دوباره بحث برانگیز شده تا جایی که او گفته به دادسرا نمی‌رود و  فقط در این باره به مردم پاسخ می‌دهد.  
 
واکنشی که بیشتر از اینکه منطقی به نظر برسد نشات گرفته از عصبانیت این قهرمان فوتبالی  است؛ وگرنه از علی دایی به عنوان یک شخصیت محبوب و الگوی رفتاری نزد مردم انتظار می رود تا نسبت به احضار دادستانی به عنوان مدعی العموم همان مردمی که از آن دم می‌زند، عکس العمل درست تری داشته باشد. قانونی که همه افراد، چه سرشناس و چه ناشناس را مکلف می کند تا با قوه قضاییه در این راستا همکاری داشته باشند.

به همین خاطر این را باید در نظر داشت که این جنس ادبیات علی دایی به عنوان یک فوتبالیست نتیجه ای جز کم رنگ کردن عملکرد قانون و فراهم کردن بستر وقوع جرم برای عده ای که ممکن است در آینده نیت سو استفاده داشته باشند را ندارد یا  به زبان خودمانی تر با واکنش‌هایی از این دست دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
مهر

نظرات بینندگان