کد خبر: ۱۲۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

آیت الله سید علی اصغر دستغیب رئیس جامعه روحانیت شیراز شد

اعضاء جامعه روحانیت شیراز با رأی قاطع خود حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) را به عنوان رئیس جامعه روحانیت شیراز انتخاب کردند.
به گزارش شیرازه،جلسه جامعه روحانیت شیراز با دستور کار انتخاب رئیس و لزوم جرح و تعدیل مرامنامه جامعه، در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده برنامه ریزی شده است افزود: دشمنان نظام و شبکه های معاندین به ویژه رسانه های فارسی زبان برای کم رنگ جلوه دادن خدمات چهل ساله انقلاب، تمام ظرفیت های خود را به میدان آورده اند، که لزوم اجرای برنامه های فاخر و اثرگذار در این ایام را دوچندان می کند.

وی گفت: در حال حاضر شورای سیاستگذاری ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان تشکیل و کارگروه های 29 گانه که بخش عمده ی اجرای فعالیت ها را بر عهده دارند تعیین و ابلاغ رؤسای آنها نیز صادر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی افزود: جامعه روحانیت با ظرفیت های گسترده تبلیغی می تواند با تبیین دستاوردهای نظام اسلامی در بین آحاد مردم نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیرازضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی افزود: پیاده روی اربعین حسینی تجلی وحدت امت اسلامی در بیعت با آرمان های اسلام ناب محمدی (ص) و تجلی مبارزه با وهابیت واستکبار می باشد و در این راستا برنامه ریزی لازم جهت برگزاری این مراسم در شیراز وهمه شهرستانهای استان با مشارکت دستگاه های فرهنگی صورت گرفته است که انشاا... شاهد حضور چشمگیر مردم خواهیم بود.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به در پیش بودن یوم ا... 13 آبان نیز افزود: دشمن با ایجاد جنگ تبلیغاتی، این روز را آغازگر دور جدید تحریم ها قرار داده است که البته مشخص است، چرا که یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به اینکه بیش از 42 سال از تشکیل رسمی این جامعه در شیراز می گذرد، آن را مرهون تلاش علمای فقید این شهر دانست و افزود: جامعه روحانیت در ارتباط با ترویج فرهنگ دینی، مذهبی و تصمیم گیری های سیاسی اثرگذار تشکیل شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) با بیان اینکه حضرات آیات محلاتی، علوی، طاهری ،یزدی،شهید دستغیب،امام،شریعت سیدابوالقاسم ارسنجانی و بسیاری از علمای فقید شیراز در تشکیل این جامعه نقش موثری ایفا نموده اند تصریح کرد: هم اکنون این تشکیلات منسجم تر و به روز تر در حال فعالیت می باشد و با سابقه طولانی خود نقش مؤثری در پیروزی انقلاب و تحقق آرمان های امام (ره) و رهبری داشته و خواهد داشت.

در ادامه این نشست، اعضاء جامعه روحانیت شیراز پس از بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه اداره جامعه، با رأی قاطع خود حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) را به عنوان رئیس جامعه روحانیت شیراز انتخاب کردند و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین طاهری نیز به عنوان دبیر این جامعه انتخاب شد.

در پایان این نشست آیت ا... دستغیب رئیس جامعه روحانیت شیراز رهنمودهایی جهت هرچه فعال تر شدن جامعه در مسائل مذهبی، دینی، فرهنگی و سیاسی ارائه نمودند.

شایان ذکر است نحوه اداره این جامعه تاکنون به شکل دبیر و دبیر اجرایی بوده که در این جلسه عناوین به رئیس و دبیر تغییر پیدا کرد.


نظرات بینندگان