کد خبر: ۱۲۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷
مسئول هماهنگی ستاد نجف در گفتگو با شیرازه خبر داد:

خدمات‌رسانی روزانه به بیش از هفتاد هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا(س)

گودرزی گفت: تمام استان‌‌های ایران در صحن حضرت زهرا(س) موکب برپا کرده و روزانه به بیش از هفتاد هزار زائر خدمات‌رسانی می‌شود.

به گزارش شیرازه، صحن حضرت زهرا(س) در حرم امیرالمؤمنین (ع) با حدود بیش از نود درصد پیشرفت فیزیکی پذیرای زائران است. تقریبا همه استان های جمهوری اسلامی ایران در صحن حضرت زهرا در حرم مطهر علوی موکب برپا کردند. عملیات احداث این صحن که از بزرگترین پروژه‌های جهان اسلام به شمار می‌رود، از هفت سال پیش آغاز شده و پنج سال است که بصورت متوالی پذیرای زائران اربعین حسینی است.

حمیدرضا گودرزی، مسئول هماهنگی ستاد نجف استان تهران در گفتگو با خبرنگار اعزامی به عتبات عالیات شیرازه گفت: در شب های آغازین، اسکان در حد دو هزار زائر انجام شد اما دو شب آخر مهرماه آمار زائرینی که شب را در صحن به صبح رساندند از سقف ۴۰ هزار نفر فراتر رفت و هم اکنون که چند روز بیشتر به اربعین حسینی نمانده آمار استقرار زائران به هفتاد هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار تنها مربوط به ماندگاری شبانه زائران است و تردد روزانه در صحن بیش از تعداد است، ابراز داشت: تا چند شب آینده جمعیت زائران در این صحن به اوج خواهد رسید و برای خدمات رسانی به این جمعیت در بخش های مختلف صحن حضرت زهرا(س) آمادگی داریم.

گودرزی خاطرنشان کرد: تیم خادمین از ۲۵ مهرماه در صحن مستقر شده و رسما خدمات رسانی به زائرین از آن تاریخ آغاز شده است. البته تیم پیشرو از یک هفته پیش از شروع رسمی کار مستقر شدند.

وی افزود: درصحن حضرت زهرا(س) باتوجه به وسعت فضا و دسترسی مناسب به سرویس بهداشتی و حمام اب گرم طی کمترین زمان، شرایط خوبی برای اسکان فراهم است. خادمان و موکب داران صحن حضرت زهرا(س) در زمینه‌های مختلف مانند اسکان‌زائرین، نظافت صحن، توزیع پتو، برگزاری ایستگاه صلواتی برای توزیع آب آشامیدنی و غذا بین زائرین و سایر خدماتی چون خیاطی، آرایشگاه صلواتی، واکس صلواتی و تعمیرات موبایل به زائرین خدمات متنوعی ارائه می‌دهند.

مسئول هماهنگی ستاد نجف استان تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر آن ارائه خدمات درمانی از قبیل ویزیت پزشک عمومی و متخصص، خدمات دندانپزشکی،تزریقات و پانسمان وتوزیع دارو توسط هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم در طبقات صحن در حال انجام است. مشکل دارویی هم تاکنون نداشتیم و ذخیره دارویی ما در حالت ایده آل است. خادمان آتش نشان نیز که از استان تهران اعزام شدند برای تامین امنیت و جلوگیری از بروز حوادث و کنترل حوادث احتمالی در چهار ایستگاه در صحن فعالیت دارند.

گودرزی یادآورشد: انبار پتو و مواد غذایی مواکب صحن هم اماده خدمات رسانی در روزهای پیش رو‌ هستند و تلاش می‌کنیم با اوج گرفتن جمعیت هیچ خللی در خدمت رسانی ایجاد نشود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان