کد خبر: ۱۲۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷

ورود زودهنگام پرندگان مهاجر به تالاب هیرم/ پاکسازی تالاب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان گفت: با توجه به مهاجرت زودهنگام پرندگان آبزی و کنارآبزی به تالاب هیرم لارستان، انجمن سبزاندیشان خور و دوستداران محیط زیست روز جمعه 4 آبان سرچشمه و محیط اطراف این تالاب را پاکسازی کردند.
ورود زودهنگام پرندگان مهاجر به تالاب هیرم/ پاکسازی تالاببه گزارش شیرازه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان گفت: جوامع محلی جشن مهاجرت زودهنگام پرندگان مهاجر به تالاب هیرم لارستان را با انجام پاکسازی این تالاب دائمی برگزار کردند.

انصاری گفت: با توجه به مهاجرت زودهنگام پرندگان آبزی و کنارآبزی به تالاب هیرم لارستان، انجمن سبزاندیشان خور و دوستداران محیط زیست روز جمعه 4 آبان سرچشمه و محیط اطراف این تالاب را پاکسازی کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لارستان گفت: امسال پرندگان مهاجر کنار آبزی، حدود یکماه زودتر از سال‌های گذشته به تالاب دائمی هیرم مهاجرت کردند.

انصاری گفت: این تالاب بکر و زیبا با وسعت 8128 هکتار در دشت لار و در مسیر اوز به بنارویه بین روستاهای کوره و هیرم قرار دارد.

این کارشناس محیط زیست گفت: تالاب هیرم در گرم و خشک ترین منطقه جنوب استان فارس و با تنوع زیستی بی نظیر خود، چون گوهری در منطقه لارستان می درخشد و از نظر علمی برای پژوهشگران محیط زیست دارای اهمیت فراوان است.

انصاری اضافه کرد: تالاب هیرم سالانه پذیرای 4 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی نظیر اردک سرسبز، کفچه نوک، فلامینگو، حواصیل خاکستری، پلیکان، درنا، اگرت و سایر پرندگان کنار آبزی است.

رئیس حفاظت محیط زیست لارستان خاطرنشان کرد: آب این دریاچه شور است اما این از زیبایی‌های آن نکاسته و با توجه به امنیت بالای منطقه، پرندگان مهاجر، اقدام به لانه‌سازی و تخم‌گذاری می‌کنند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان