کد خبر: ۱۲۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷
مدیرعامل موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا(س) در گفتگو با شیرازه:

تعداد و میزان هزینه بیماران نیازمند افزایش یافته است/ کارمندان با عضویت در طرح شکرانه سلامت به بیماران نیازمند کمک می‌کنند

دکتر طباطبایی با بیان اینکه در سال جاری تعداد و میزان هزینه بیماران نیازمند به ویژه بیماران خاص افزایش یافته است، گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از دو هزار بیمار نیازمند به موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا(س) مراجعه کرده اند.

به گزارش شیرازه، انجمن خیرین سلامت استان فارس در آبان‌ماه سال 1381 بمنظور ايجاد تشکيلاتی جهت ساماندهی و تقويت امور خيريه در حوزه سلامت و رفع نيازها و خلاءهای موجود تشکیل شد و تاکنون خدمات بی‌نظیری را در حوزه سلامت به ویژه بحث ساخت و ساز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خیرساز ارائه داده که در سطح کشور پیشتاز بوده است. موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا(س) نیز در سال 1386 به منظور حمايت از بيماران نيازمندِ مراجعه کننده به مراکز درمانی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی فارس و مجمع خيرين تامين سلامت تاسيس گرديد.

دکتر محمدمهدی طباطبایی، مدیرعامل موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا(س) در گفتگو با خبرنگار شیرازه، گفت: علیرغم پوشش های بیمه‌ای، تخفیف‌های بیمارستانی، حمایت‌های مراکز، سازمان‌ها و افراد و ... هنوز حجم عظیمی از نیازهای اولیه برخی بیمارانِ نیازمند، شامل دارو، تجهیزات، هزینه های درمان، بیمه، اسکان و ایاب و ذهاب بر جای مانده است، بنابراین با ایجاد موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا(س)، راهی جهت رفع نیازهای بیماران ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا(س) جزء معدود موسساتی است که در آن عینا تمام کمک‌های خیرین صرف امور بیماران می‌شود و هزینه‌های جاری موسسه از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین می‌گردد، گفت: برای صیانت از نیت خیرین، با کمک نیروهای متخصص واحد مددکاری نیازهای بیماران شناسایی می‌شود و کمک‌های جمع‌آوری شده صرفا برای دارو و درمان بیماران نیازمند هزینه می‌گردد.

مدیرعامل موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا(س) با تاکید بر اینکه در این موسسه هیچگونه وجه نقدی به بیمار داده نمی‌شود، گفت: بیمار نیازمند با معرفی‌نامه به مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد مراجعه و از میزان تخفیف مشخص شده استفاده می‌نماید.

مراجعه بیش از دو هزار بیمار نیازمند در شش ماهه اول امسال

طباطبایی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به گرانی ارز تعداد و میزان هزینه‌های بیماران نیازمند به ویژه بیماران خاص افزایش یافته است، گفت: در شش ماهه نخست سال 97 بیش از دوهزار بیمار نیازمند به موسسه مراجعه کرده‌اند که از این میزان 427 نفر برای دریافت وام معرفی شدند که کل وام‌های اعطایی در این مدت 16میلیارد و 150 میلیون ریال بوده است.

وی از اعطای بیش از 500میلیون ریال کمک بلاعوض به 316 نفر از بیماران نیازمند در مدت شش ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت 156 نفر نیز به مراکز طرف قرارداد برای دریافت خدمات کم‌هزینه معرفی شده‌اند.

بخش عمده‌ای از نیاز بیماران در حوزه خدمات پاراکلینیکی است

مدیرعامل موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا(س) با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال به بیش از 4هزار نفر شب همراهان بیمار نیز اسکان داده شده است، گفت: همچنین 188 بیمار خدمات مشاوره ای رایگان دریافت کرده‌اند که بیشترین نیاز بیماران در حوزه خدمات پاراکلینیکی از قبیل سونوگرافی، آزمایشات ژنتیک، انجام فیزیوتراپی و گفتار درمانی می‌باشد.

طباطبایی تصریح کرد: بر اساس نیازهای موجود برای رفع نیازهای اولیه بیمارانِ نیازمند استان، سالیانه بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در حال حاضر علیرغم تلاش‌های انجام گرفته و حمایت‌های خیرین و مردم، هنوز درصد بالایی از نیازها رفع نشده که حمایت‌های بیشتر خیرین و مردم نوع دوست را می طلبد.

وی با اشاره به استفتاء از مراجع عظام تقلید و صدور مجوز شرعی مبنی بر اینکه مردم وجوهات شرعی از جمله زکات و خمس را نیز می‌توانند در اختیار موسسه قرار دهند، گفت: به منظور جذب کمک کارمندان طرح شکرانه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برخی ادارات دیگر اجرا شده است که فرم عضویت در این طرح با همکاری مدیریت منابع انسانی بر روی سامانه پرسنلی کارمندان قرار می‌گیرد و هریک از داوطلبان به انتخاب خود ماهانه مبلغی از حقوق خود را به بیماران نیازمند اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل موسسه دوستداران مهر حضرت زهرا(س) همچنین به تبلیغات در فضای مجازی برای جذب کمک خیرین اشاره و اظهار کرد: شعب موسسه در تمامی شهرستان‌های استان فارس توسط خیرین فعال گردیده است و شعبه مرکزی در ساختمان شماره 2 دانشگاه علوم پزشکی در خيابان انقلاب (مشير فاطمی) قرار دارد. همچنین شماره حساب‌های موسسه جهت واریز کمک‌های نقدی خیرین نیک اندیش به شرح زیر می‌باشد.

بانک رفاه 178320572

بانک ملی 0108516999009

عابربانک ملت 6104337770116000

عابر بانک ملی 6037991199515424

انتهای پیام/


نظرات بینندگان