کد خبر: ۱۲۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷

تولد نوزاد به روش IVF در جهرم

نخستین نوزاد به روش IVF در مرکز فوق تخصصی درمان نازایی هنری جهرم متولد شد.
به گزارش شیرازه، قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: اولین نوزاد IVF مرکز فوق تخصص نازایی هنری جهرم با وزن دو کیلو ٣۰۰ گرم در سلامت کامل به دنیا آمد.

وی با اشاره به انجام عمل IVF مادر این نوزاد، افزود: جنین بصورت فریز شده انتقال یافت و با انجام یک بار عمل IVF برای این مادر، بارداری صورت گرفت.

بمانا بیان کرد: تا کنون در مرکز تخصصی و فوق تخصصی نازایی هنری انتقال جنین به رحم هشت بیمار صورت گرفته که از این تعداد سه مورد منجر به بارداری شده است.

مهشید البرزی متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص نازایی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: مرکز فوق تخصصی درمان نازایی از دی ماه ٩۵ کار خود را آغاز و تا کنون ٢ هزار بیمار در مرکز پذیرش شده و از این تعداد، ٢۰۰ بیمار تحت عمل IVF قرار گرفته‌اند که جنین‌ها فریز و انتقال داده نشده است.

وی درمان‌های مقدماتی مانند دادن دارو و روش‌های IUI را از اقدامات درمانی اولیه این مرکز فوق تخصصی ناباروری دانست و گفت: اگر بیمار بعد از انجام این مراحل جواب نگرفت، روش درمانی پیشرفته IVF انجام می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان این مطلب که روزانه به طور متوسط ۴۰ بیمار در این مرکز ویزیت می‌شوند گفت: در ماه نزدیک به ۴۰ درمان IUI و ٧۰ سیکل OI صورت می‌گیرد و همچنین ماهانه ٣۰ سیکل درمان IVF در مرکز انجام می‌شود.

وی افزود: مراحل IVF شامل تجویز دارو، سونوگرافی سریال یک روز در میان، مشاوره بیهوشی جهت عمل برداشت تخمک و انتقال به آزمایشگاه جنین شناسی برای تشکیل جنین‌ها است و پس از سونوگرافی‌های مجدد و آمادگی رحم، انتقال جنین صورت می‌گیرد.

البرزی گفت: انتقال جنین‌ها به دو صورت تازه و فریز شده انجام و نمونه‌ها در آزمایشگاه مرکز نازایی مستقر در بیمارستان استاد مطهری نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به انجام لاپاراسکوپی زنان (تشخیصی و درمانی) و هیستروسکوپی برای اولین بار در این مرکز بیان کرد: در سال‌های گذشته در شهرستان، لاپاراسکوپی تشخیصی وجود داشته که بعد از ۱۵ سال متوقف می‌شود و از سال ٩۵ تا کنون لاپاراسکوپی زنان (تشخیصی و درمانی) و هیستروسکوپی در این مرکز انجام گرفته است.

این متخصص زنان و زایمان گفت: لاپاراسکوپی (تشخیصی و درمانی) و هیستروسکوپی، جهت درمان نازایی و سایر بیماری‌های زنان نظیر کیست‌های تخمدان، بیماری‌های رحم و اختلالات مربوط به نازایی است که در این روش نیازی به باز کردن شکم نیست.

البرزی بیان کرد: سونو هیستوگرافی نظیر عکس رنگی که سخت و درد آور است بصورت سونو در آب انجام می‌شود که راحت و تمام هزینه‌های آن در مرکز با تعرفه دولتی است.
برچسب ها: فارس ، جهرم ، دانشگاه
نظرات بینندگان