کد خبر: ۱۲۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷

رهبر انقلاب: همه مسؤولان با پدافند غیرعامل همکاری کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه مسؤولان در همه‌ بخش‌ها به اهمیت پدافند غیرعامل را لازم دانستند و افزودند: اگر مدیران کشور اهمیت این مسأله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به‌طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیر قابل جبران قرار خواهد گرفت.
به گزارش شیرازه، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی ظهر دیروز (یکشنبه) در دیدار رئیس و مسؤولان سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت روزافزون پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدهای نوشونده‌ دشمنان تأکید کردند: در مقابل شیوه‌های پیچیده‌ تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به‌صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌جانبه، عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.
 
 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه مسؤولان در همه‌ بخش‌ها به اهمیت پدافند غیرعامل را لازم دانستند و افزودند: اگر مدیران کشور اهمیت این مسأله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به‌طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیر قابل جبران قرار خواهد گرفت؛ بنابراین مسؤولان بخش‌های مختلف کشور- چه بخش‌های نظامی و چه بخش‌های غیرنظامی- باید با پدافند غیرعامل همکاری کامل و لازم را انجام دهند.
 
موافقت رهبر انقلاب با حضور پدافند غیرعامل در شورای عالی فضای مجازی
 
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل طی نشست خبری‌ای که به مناسبت 8 آبان، سالروز تشکیل این سازمان برگزار شد، ماموریت اول سازمان پدافند غیرعامل را دیده‌بانی نسبت به تهدیدات، تشخیص تهدیدات و هشدار در حوزه‌‌های مختلف دانست و اظهار داشت: دومین ماموریت این سازمان، کاهش آسیب‌پذیری کل زیرساخت‌های کشور و شهرها در برابر تهدیدات امنیتی است که به صورت مداوم و متغیر دنبال می‌شود و ماموریت سوم نیز مصون‌‌سازی زیرساخت‌‌های کل کشور است. 
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: امروز طیفی از تهدیدات در حوزه غیرنظامی شکل گرفته که اولین جنگ آن جنگ اقتصادی است و این ادبیات آمریکایی‌ها هم هست. استراتژی همه فشارها علیه نظام جمهوری اسلامی، تحقیر اراده است که در این استراتژی استفاده از همه شبکه‌‌های پولی، دیپلماتیک و مالی وجود دارد. جلالی با اشاره به ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی برای حضور سازمان پدافند غیرعامل در برخی شوراهای عالی کشور اظهار داشت: مجلس با عضویت ما در شوراهای عالی ترافیک، عتف، شهرسازی، گردشگری و ایمنی زیستی موافقت کرد و درباره حضورمان در شورای عالی فضای مجازی نیز بنا به تشخیص شورای نگهبان، رهبری انقلاب باید تصمیم‌‌‌گیری می‌کردند که ایشان نیز موافقت فرمودند. 
 
وی با بیان اینکه 60 محصول استراتژیک پدافند سایبری بومی کشور را ارائه خواهیم داد، گفت: 5 محصول اسکادای بومی نیز که برای کنترل و دیسپاچینگ به‌کار می‌رود، توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.
منبع: khamenei.ir
نظرات بینندگان