کد خبر: ۱۲۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷

تداوم خدمات رسانی موکب احمدبن موسی(ع) 5 روز بعد از اربعین

مسئول موکب احمد بن موسی شاهچراغ (ع) شهرداری شیراز گفت: این موکب تا پنج روز پس از اربعین به زائران خدمت رسانی خواهد داشت.
به گزارش شیرازه، محمدمهدی یقطین در جمع خبرنگاران گفت: موکب احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) شهرداری شیراز هر شب بیش از هزار زائر را در 12 چادر گروهی اسکان داده و به طور متوسط برای 3 هزار زائر در هر وعده، غذای رایگان توزیع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اسکان و تغذیه، این موکب در حوزه‌های پسماند، اتوبوسرانی، آتش نشانی و فرهنگی نیز خدماتی را به زائران ارائه داده است.

یقطین گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با بهره گیری از 200 نیرو و 25 دستگاه خودرو، مسیر 50 کیلومتری را نظافت و 140 عدد مخزن 660 لیتری هم برای جمع آوری پسماند در طول مسیر نصب کرده است.

او از حضور 45 آتش نشان به همراه 5 دستگاه خودرو، در این موکب خبر داد و گفت: این گروه ضمن مشارکت در عملیات اطفایی و امدادی، بازدید روزانه از موکب‌ها را انجام می‌دهند.

یقطین با اشاره به اینکه ایاب و ذهاب زائران با استفاده از 50 دستگاه اتوبوس انجام می‌شود، گفت: این خودروها به شکل شبانه روزی زائران را از شلمچه به نقطه صفر مرزی منتقل می‌کند.

او خاطرنشان کرد که در موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، زائرانی از کشورهای آذربایجان، ازبکستان، پاکستان و افغانستان پذیرایی شده‌اند، برپایی نماز جماعت، مراسم روضه، انجام تبلیغات محیطی و توزیع اقلام فرهنگی را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

یقطین یادآور شد که شهرداری شیراز امسال برای پنجمین سال متوالی به عنوان معین استان فارس و خوزستان طی مدت زمان ۲۵ روز در مرز شلمچه به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کند.

نظرات بینندگان