کد خبر: ۱۲۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷

انتصاب معاون فرمانداری شیراز در دقیقه 90!

فرماندار شیراز با فاصله دوهفته از ترک صندلی فرمانداری، معاون این نهاد را تغییر داد!

معاون فرمانداری شیراز در پاسخ به شیرازه: انگیزه‌ام از قبول مسئولیت خدمت به همشهریانم است/ پویا کردن تشکل‌های سیاسی دانشجویی اولویت کاری من استبه گزارش شیرازه، امروز، چهارشنبه نهم آبان‌ماه درحالی که طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان فرماندار شیراز حدود دو هفته دیگر این جایگاه را ترک خواهد کرد اما در اقدامی تأمل برانگیز حسن همتی را به عنوان معاون جدید فرمانداری شیراز منصوب کرد!

حیدر عالیشوندی در مراسم معارفه حسن همتی به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز و تودیع علی سعیدی که در سالن اجتماعات فرمانداری شیراز برگزار شد، گفت: یک پرسنل وزارت کشور، هیچ‌گاه تودیع نمی‌شود بلکه با توجه به شرایط زمانی و مکانی برای پویا شدن سازمان پست و مسئولیت‌ها جابجا می‌گردد و این به معنای ناتوانی فرد قبل نیست.

وی پایان خدمت خود طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را گوشزد و اظهار کرد: امروز مراسم تودیع و معارفه نیست بلکه تودیع من است، چون طبق قانون بازنشستگی که شامل حال بنده می‌شود ممکن است دیگر در اینگونه مراسمات حضور نداشته باشم و آماده هستم این مسئولیت را تحویل دهم و حتی اگر تا آن موقع سرپرست فرمانداری شیراز هنوز انتخاب نشده باشد من این پست را ترک خواهم کرد.

عالیشوندی با اشاره به اینکه ۷۵۰ شعبه اخذ رای در شهر شیراز در انتخابات گذشته داشتیم که ۲۵ هزار نفر در این شعبه‌ها حضور داشتند، بیان کرد: در این مدتی که در پست فرمانداری بودم به کمک نیروی خدوم فرمانداری ۳ انتخابات پرشکوه برگزار شده است.

فرماندار شیراز از ارتقای جایگاه فرمانداری به عنوان عملکرد مثبت زمان حضورش در این نهاد یاد کرد و افزود: در این مدت جایگاه قابل احترامی برای فرمانداری ایجاد شد به نحوی که فرمانداری شیراز در کنار استانداری و معاون سیاسی امنیتی قرار گرفت.

عالیشوندی با اعتقاد به اینکه بزرگترین سرمایه اجتماعی هر انسان، اعتباری است که بین دوستانش به دست می‌آورد، درخصوص انتخاب همتی به عنوان معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شیراز گفت: بنده ایشان را در یک جلسه دیده‌ام اما دوستان مشترک زیادی داریم و دوستانی که وی را معرفی کردند مورد وثوق بنده بودند.

همتی با قبول مسئولیت معاونت فرمانداری شیراز ایثار کرده است!

در ادامه جلسه استوار میمندی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس هم گفت: با توجه به اینکه امروز کشور شرایط سخت و دشواری را پشت سر می‌گذارد همواره نیازمند گذشت و فداکاری هستیم و پذیرفتن منصب مدیریت آن هم در این شرایط سخت نیازمند ایثار و فداکاری است که آقای همتی فرزند شهید است و ایثار را از پدر آموخته و بنده فیش حقوقی وی را دیده‌ام و وقتی حاضر شده است با حقوق کمتر این مسئولیت را قبول کند درواقع گذشت کرده است!

استوار میمندی با بیان اینکه برخی محدودیت‌ها در کشور ناشی از خشکسالی و برخی ناشی از شرایط دیپلماتیک و تحریم‌هاست، گفت: امروز شرایط سیاسی، ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد دارد و از اقتصاد به عنوان اهرم سیاسی علیه ملت ما استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن هر روز به دنبال ایجاد توطئه جدید است، گفت: اقتصاد کشور از دیرباز بیمار بوده است و از سال 1332 با ملی شدن صنعت نفت تز اقتصاد منهای نفت مطرح شد و از آن زمان به بیماری اقتصادی پی بردیم اما فرآیند درمان اقتصاد تاکنون کامل نشده و شرایط سختی به ما تحمیل شده است که نیازمند تغییر مدیریت است.

با مدیریت بهینه می‌توان کشور را از تنگناها عبور داد

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس مهمترین سرمایه‌های اجتماعی هر کشور را نیروی انسانی کار آمد آن کشور دانست و تاکید کرد: با مدیریت بهینه می‌توان کشور را از تنگنا‌ها و پیچ‌های سخت عبور داد.

استوار میمندی اظهار تاسف کرد که سرمایه‌های اجتماعی به عنوان مهمترین سرمایه کشور به حداقل سطح خود رسیده و اعتماد مردم به مسئولین کاهش پیدا کرده است و برای برون رفت از این شرایط مسئولان مربوطه باید از ظرفیت نخبگان دانشگاهی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن به مبارزات علمی روی آورده است، گفت: باید برای خروج از این شرایط که حتی همسایگان ما نیز برای برهم زدن قدرت و توازن منطقه‌ای از پای نمی‌نشینند، برنامه جامع و مشخصی داشته باشیم.

استوار میمندی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی شهر شیراز نهایت استفاده را برد، اضافه کرد: برای درمان بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی زیادی که در کلانشهر شیراز با آن مواجه هستیم باید برنامه‌ریزی مدون و جامعی انجام شود.

آمارها در آسیب‌های اجتماعی مناسب نیست

وی با اشاره به آمار نامناسب طلاق، اعتیاد و بزهکاری‌های اجتماعی تصریح کرد: کسی انتظار شق القمر از مسئولان را ندارد بلکه فقط انتظار این است وضعیت نسبی و مطلوبی را ایجاد کنیم.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس با اشاره به فراخوان‌های ضد انقلاب و دشمنان درخصوص 7 آبان گفت: دشمن از هر مناسبتی برای ضربه زدن به باور جامعه تلاش می‌کند و با نمادسازی، هنجارسازی و ارزش گذاری سعی در تغییر باورهای افراد جامعه دارد.

وی همچنین تاکید کرد از سعیدی، معاون پیشین فرمانداری شیراز در مسئولیت جدید استفاده بهینه خواهد شد!

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: نوک بالای حرکت فرمانداری در انتخابات ها است که کارنامه فرمانداری شیراز در این زمینه درخشان است!

وی تغییر مدیران را طبیعی توصیف کرد و گفت: تودیع مدیران به معنای کنار گذاشتن آن‌ها نیست و چگونه جایگاه مدیریتی را ترک کردن مهم است که امیدوارم همه ما در مقابل وجدان خود و مردم مأجور باشیم و با اطمینان خاطر مسئولیت خود را ترک کنیم. همچنین امیدواریم به‌کارگیری افراد جدید موجب تغییر و تحول شود.

در زمینه آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های موثری اجرا شده است

علی سعیدی، معاون پیشین فرمانداری شیراز هم گفت: حضور من در فرمانداری شیراز با آغاز فعالیت‌های انتخاباتی همراه بود که دو انتخابات سنگین را داشتیم و فعالیت‌هایی که در شیراز انجام شد، موثر بود.

وی بدون اشاره به برنامه‌های اجرا شده و یا ارائه آماری درخصوص آسیب‌های اجتماعی، مدعی شد که در زمینه آسیب‌های اجتماعی طرح‌ها و برنامه‌های موثری در طول دو سال گذشته اجرا شده است.

سعیدی با تاکید بر اینکه همه برنامه‌ها بر اساس برنامه‌ریزی قبلی و تدوین طرح اجرا شده است، گفت: من این مراسم تودیع را به منزله خداحافظی نمی‌دانم و هنوز 7-8-10 سال از عمر خدمت من مانده است و همچنان با افتخار در کنار شما زندگی خواهم کرد!

از هر پیشنهاد و انتقادی استقبال می‌کنم

و اما حسن همتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز به عنوان آخرین سخنران این مراسم شاگردی در محضر اساتید توانمند و پاکدست را از افتخارات خود برشمرد و گفت: برای اجرای مر قانون تلاش خواهم کرد و از هر نظر، پیشنهاد و انتقادی که موجب ترقی شهر شود استقبال می‌کنم و با کمال میل و دیده منت آن را پذیرا هستم و در حیطه وظایف محوله آن‌را اجرا می‌کنم.

وی موفقیت در این پست را نیازمند همکاری همه همکاران خود در فرمانداری دانست و افزود: تلاش خواهم کرد بازوی توانمند فرمانداری باشم و همانند گذشته شورای تامین را در فوریت‌های پیش رو برگزار و صیانت از حقوق شهروندان به ویژه احزاب و تشکل‌های سیاسی را پیگیری نمایم.

همتی همچنین تاکید کرد: برای پویایی و نشاط بین جوانان تشکل‌های سیاسی در دانشگاه‌های شیراز را فعال خواهم کرد!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه چه انگیزه‌ای باعث شد با وجود کاهش میزان حقوق دریافتی مسئولیت جدید را قبول کنید، گفت: بنده اصالتا شیرازی هستم و دوست داشتم در زادگاه خودم به مردم خدمت کنم.

همتی در پاسخ به سوال دیگری اولویت کاری خود را پویا کردن تشکل های سیاسی دانشجویی عنوان کرد و در پاسخ به اینکه چه برنامه‌هایی در این خصوص دارید، گفت: با دانشجویان همگام و هماهنگ خواهیم شد.

شیرازه امیدوار است، روزی فرا رسد که دغدغه‌های سیاسی نگاه غالب مسئولین شهر، استان و کشور نباشد و مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به تمام معنا دغدغه‌مند گردند تا هر یک در روز ترک مسئولیت خود بتواند آمار دقیقی از افزایش تولید و ثروت ملی و یا کاهش مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی ارائه دهد.

بنابراین گزارش، سعیدی بهمن‌ماه سال 95 به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز منصوب شد و اوایل شهریورماه 97 نیز عالیشوندی، فرماندار شیراز اسماعیل میرزایی را به سمت سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز منصوب کرده بود که وی در مراسم امروز حضور کمرنگی داشت!

همتی متولد سال 1357 است و پیش از این مدیر امور اداره پشتیبانی پژوهشگاه مواد و انرژی بوده است. مدیر حقوقی پژوهشگاه مواد و انرژی، مشاور توسعه و سرمایه انسانی سازمان استاندارد کل کشور، مشاور مدیرکل بودجه و تشکیلات وزارت علوم و مشاور مدیرکل امور مجلس وزارت علوم از جمله سوابق کاری وی می‌باشد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان