کد خبر: ۱۲۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷
کارگردان فیلم گمگشته:

فیلمسازان بومی در شیراز غریبند

کارگردان فیلم گمگشته که برای نخستین بار فیلمی با موضوع حضرت احمدبن‌موسی(ع) تولید کرده از تبعیض میان فیلم‌سازان بومی با غیر بومی‌ها توسط مسوولان استانی در شیراز گلایه کرد.
به گزارش شیرازه، فیلم گمگشته که بیشتر مراحل فیلم‌برداری آن در آستان مقدس حضرت احمدبن‌موسی(ع) انجام شده بود برای نخستین بار در شیراز به نمایش درآمد. این فیلم به‌صورت کاملاً بومی بوده و در آن از عوامل و بازیگران شیرازی استفاده شده است.

داستان فیلم به صورت ماجراهایی به هم متصل است که در آن شخص یا اتفاقی وارد زندگی شخصیت‌های داستان شده و با تاثیر غیر مستقیم از حضور پربرکت حضرت احمدابن موسی(ع) در شیراز باعث تغییرات و خیر و نیک بختی آدم‌های قصه می‌شود.

 گمگشته با حضور استاد مهدی فقیه، شمس الآفاق شفیعی، گوهر غیبی، مجتبی انفرادی، محسن نگهداری، وحید انجامی پناه و دیگر بازیگران و هنرمندان شیراز همراه است.

تهیه کننده و کارگردان این فیلم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هزینه ساخت فیلم در شهرستان‌ها نسبت به پایتخت بسیار مناسب‌تر است و افزون‌بر آن افراد زیادی هستند که به عشق سینما به پایتخت کوچ می‌کنند، از این‌رو بر این بودیم تا در ساخت فیلم از هنرمندانی استفاده شود که عمری در صحنه تئاتر بوده و یا درشهر هنرپرور شیراز به حرفه  فیلم‌سازی مشغول هستند.

مجتبی الله‌مرادی، با اشاره به مشکلات گروه فنی که در مسیر ساخت این فیلم وجود داشت، گفت: مقوله سینمای مستقل به قطع یقین به هیچ ارگان و یا موسسه‌ای متصل نیست و ما برای گرفتن مجوزهای مربوط به ضبط فیلم راه طولانی در پیش داشتیم.

وی ادامه داد: اول آنکه هیچ ارگان دولتی همکاری لازم را با گروه‌های فیلم‌ساز در شهرستان انجام نمی‌دهد و بدتر از آن عدم پوشش‌دهی سازمان‌ها و موسسات ذی‌صلاح در حمایت از مجوزهای یکدیگر است.

الله‌مرادی گفت: این درحالی است که اگر گروهی از پایتخت، اقدام به تهیه فیلم خود در سطح شهر شیراز کند، علاوه بر هموار کردن مسیر از طرف ارگان‌ها و موسسات دولتی به سهولت هر چه تمام‌تر، به راحتی زمینه اشخاص برای کلاهبرداری به عنوان اسپانسر بازیگر فراهم بوده و کارهایی با کیفیت پایین و البته حواشی زیاد انجام می‌شود که در کمال تأسف این امر موجب آزار و دل زدگی هنرمندان و مخصوصاً فیلم سازان در سطح شهر شده و با ترویج فضای پوچ هنری سینمای شیراز رو به خاموشی می‌رود.

وی تصریح کرد: در نهایت زمانی که کار برای اکران آماده می‌شود، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر٬ مجوز اکران را به شکل محدود صادر کرده که این به معنی اکران آن تنها در دو سانس است که برای هماهنگی اجازه اکران‌های بیشتر به بنده گفته شده که باید از انجمن تهیه کنندگان خانه سینما در تهران مجوز دوباره گرفته شود.

 

کارگردان فیلم گمگشته اظهار داشت: این در حالی است که ما فقط قصدمان فتح کردن آسمان شهر خودمان برای پرواز است و با این عوامل محدود کننده برای اکران در حالی که کلیه بودجه و مسوولیت٬ از پیش تولید تا اکران، به عهده خودمان بوده است، نمی‌توان توقع دلگرمی و امید به دیده شدن و به طبع تلاش برای ادامه دادن و ساخت فیلم‌های بعدی در شهر شیراز داشت.

نظرات بینندگان