کد خبر: ۱۲۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

حکم دو اخلالگر نظام اقتصادی در فارس صادر شد

دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلال گران نظام اقتصادی در استان فارس آراء قطعی دو متهم دیگر این دادگاه را صادر کرد
به گزارش شیرازه، قضات ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی استان فارس میامحمد آخوندزاده متهم پرونده اخلال در نظام پولی و اقتصادی کشور و مجید لیاقت محتکر عمده مواد غذایی را مجرم شناخته و به اشد مجازات محکوم کرد.

در حکم صادره از این شعبه ویژه ضمن تأکید بر بزه کاری میا محمد آخوند زاده فرزند شیرمحمد تبعه افغانستان، اتهام  انتسابی وی مبنی بر اخلال در نظام پولی و اقتصادی کشور از طریق حواله ارزی را محرز دانسته و وی را به 20 سال حبس تعزیری ، جزای نقدی  به مبلغ  20هزار و 970 میلیارد و 949 میلیون و 119 هزار و 850 ریال و اخراج از ایران و همچنین ضبط کلیه اموال و وجوه تحصیل شده از طریق جرم مذکور محکوم کرد.

همچنین دادگاه در رأی جداگانه ای اتهام مجید لیاقت فرزند رسول را در خصوص احتکار عمده مواد غذایی(برنج و عدس) را محرز شناخته و با استناد به قرائن ، مدارک و اسناد موجود وی را به 20 سال حبس تعزیری ، پرداخت جزای نقدی به مبلغ 52 میلیارد و 677 میلیون و847 هزار و 124 ریال در حق دولت و منع اشتغال به تجارت و لغو پروانه کسب به مدت 2 سال محکوم کرد.

دادگاه در خصوص کالاهای مکشوفه از متهم این پرونده نیز تأکید داشته است تا اجناس با قیمت متعارف در بازار عرضه و وجوه حاصله از فروش آن ها به حساب بیت المال واریز گردد.

گفتنی است در هر دو رأی صادره از دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلال گران نظام اقتصادی به استناد تبصره 2 ماده 2 قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور به تعقیب قضایی مدیر یا مدیران، بازرسان و به طور کلی مسئولین ذیربط که در نتیجه اقدام قانونی می توانستند زمینه جلوگیری از ارتکاب جرم را فراهم نمایند؛ تأکید گردیده است.
نظرات بینندگان