کد خبر: ۱۲۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

توزیع 20 هزار حلقه لاستیک رایگان بین 10 هزار راننده تاکسی فعال شیرازی/ بهره‌برداری از 6 پل عابرپیاده تا دو ماه آینده

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برای 10 هزار تاکسی که خدمات‌رسانی بیشتری در شهر دارند 20 هزار حلقه لاستیک رایگان توزیع می‌شود.
به گزارش شیرازه، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز دوازدهم آبانماه (شنبه) در جمع خبرنگاران گفت: راه‌اندازی نرم‌افزار مدیریت یکپارچه پارکینگ‌ها و نرم‌افزار مدیریت یکپارچه حمل‌ونقل مسافر و بار دو اقدام شاخص معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خواهد بود.

مجتبی زوربخش با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 هزار و 900 متر پیاده راه در شیراز داریم، ادامه داد: توسعه پیاده راه‌ها به 7 هزار و 600 متر از برنامه‌های ما در آینده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص راه‌اندازی تراموا در شیراز گفت: تا پایان بهمن‌ماه مطالعات تراموا نهایی می‌شود و با برطرف شدن مسائل بودجه‌ای آن به مرحله اجرا خواهد رسید.

زوربخش به توزیع لاستیک رایگان در شیراز نیز اشاره کرد و ابراز داشت: برای رونق سیستم حمل‌ونقل با تأکید بر تاکسی، توزیع برخی از قطعات مصرفی از وظایف ما است، برای 10 هزار تاکسی که خدمات‌رسانی بیشتری در شهر دارند 20 هزار حلقه لاستیک رایگان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدم نه‌تنها در لاستیک بلکه در تمامی قطعات مصرفی تاکسی‌ها باید تخفیف قائل شویم و این‌طور کارها مقطعی نبوده و دائمی شود تا رضایت راننده‌های تاکسی را هم در پی داشته باشد.

زوربخش در توضیح کاهش تاکسی‌ها در شیراز تصریح کرد: این مسئله دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین علت آن به کاهش انگیزه شغلی برمی‌گردد که باید سیاست تشویقی برای تاکسی‌داران ایجاد کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه زیرساخت‌های مکانیزه شدن ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز فراهم و تاکنون هزار دستگاه اتوبوس دارای سیستم مدیریت مکانیزه شدند، اعلام کرد: کمتر از 2 ماه آینده این طرح اجرایی و با مکانیزه شدن ناوگان حمل‌ونقل مسافر شاهد تحول نوینی خواهیم بود.

زوربخش در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم دریافت کرایه بر اساس پیمایش گفت: بله این کار عدالت محورانه است و تأکید ما نیز بر دریافت کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو بر اساس پیمایش است که در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

ثبت 15 میلیارد تومان تخلف رانندگی در 6 ماهه گذشته
مدیر کنترل ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: ثبت تخلفات در 6 ماهه نخست امسال 15 میلیارد و 653 میلیون و 420 هزار تومان بوده است.

محمد علی علویان مهر ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته میزان ثبت تخلفات بیش از 20 میلیارد تومان بود که تا پایان سال 96 به بیش از 50 میلیارد تومان رسید و کمتر از 10 درصد آن به شهرداری برگشت داده شد در واقع پرداخت سهم شهرداری از این جرائم صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: قیمت دوربین و دیگر ملزومات بیش از 4 برابر شده است و ما نیازمند سهم بیشتری از پرداخت جرائم هستیم، ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این خصوص خواهیم بود.

علویان مهر خاطرنشان کرد: از اول فروردین تا 13 مهر امسال بیش از 230 هزار پیامک ارسالی برای تخلف رانندگی ثبت‌شده و بیش از هزار و 640 پاسخ به مراجع قضایی داشته‌ایم که بخشی از آن توانسته در کشف سرقت‌ها به شهروندان کمک کند.

یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل بار و مسافر به‌صورت الکترونیکی
مدیر حمل‌ونقل بار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه هرگونه حمل‌ونقل بار و مسافر برعهده شهرداری است، ابراز داشت: با توجه به رشد تجارت الکترونیک و افزایش فعالیت شرکت‌های اینترنتی حمل بار و مسافر، طبق قانون این شرکت‌ها باید تحت نظر شهرداری شیراز فعالیت کنند.

محسن حدیقه جوانی ادامه داد: در آینده نزدیک حرکت یکپارچه‌ای را در خصوص حمل‌ونقل بار و مسافر در قالب راه‌اندازی یک نرم‌افزار با حضور شرکت‌های بومی تحت نظر شهرداری شیراز خواهیم داشت.

وی به اجرای یکی از طرح‌های حمل‌ونقل بار با این شرایط که نوع کالا، ظرفیت خودرو، ساعت فعالیت و مکان نیز تعیین‌شده است اشاره کرد که در مرحله نهایی است و با طرح کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی از تأثیرگذارترین طرح‌های شهرداری شیراز خواهد بود.

بهره‌برداری از 6 پل عابرپیاده تا دوماه آینده
مدیر مرکز ایمنی معاونت حمل‌ونقل بار و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این جلسه با اشاره به در حال ساخت بودن 8 پل عابر پیاده گفت: 2 پل عابر پیاده به بهره‌برداری رسیده و 6 پل دیگر طی دو ماه آینده نصب و قابل‌استفاده خواهد بود.

پیمان باباخانی ادامه داد: طبق آمار اعلام‌شده در 6 ماه نخست امسال 23 درصد کاهش فوتی براثر تصادفات درون‌شهری داشتیم که سال گذشته نیز شاهد کاهش بودیم و این کاهش تلفات ترافیکی نشان‌دهنده اقدامات مؤثر است.

وی افزود: ایمن‌سازی ورودی و خروجی شهرک‌های اطراف کمربندی از اهم برنامه‌های ما است که موجب کاهش تلفات در کمربندی می‌شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: 7 پل مکانیزه در شیراز داریم که توسط پیمانکار در حال زیباسازی است، ازاین‌پس نگهبان مستقر در محل پل‌ها به منظور حفظ امنیت خواهیم داشت و دوربین نیز نصب می‌شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان