کد خبر: ۱۲۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷
در جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی مطرح شد:

وضعیت مجموعه‌های صنعتی فارس بحرانی نیست/ مشکلات فعالان اقتصادی فارس ملی است

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: امروز مشکلات فعالان اقتصادی استان فارس در حوزه اقتصاد، ملی است و امیدواریم سایه سیاست از تصمیم گیری‌های کشور برداشته شود.

به گزارش شیرازه، استاندار فارس در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی درباره نرخ بیکاری این استان گفت: نرخ بیکاری در استان فارس در سال گذشته ۱۰.۸ درصد بوده است که امسال به ۹.۹ درصد رسیده و برای نخستین بار در کشور آمار استان زیر میزان نُرم کشوری است.

اسماعیل تبادار اظهار داشت: برخی در تشریح وضعیت شرایط واحدهای اقتصادی فارس بیان کرده‌اند که مجموعه‌های صنعتی استان با بحران روبه‌رو هستند البته هیچ مجموعه‌‌ای بدون مشکل نیست اما آمارها از بحران در استان خبر نمی‌دهد.

وی افزود: رتبه بهبود فضای کسب و کار در استان 19 بوده که امسال با توجه به فعالیت‌هایی که صورت گرفته به رتبه چهارم کشور رسیده است البته در حوزه ایجاد اشتغال رتبه استان در سال 96 اول بوده که در سال 97 استان رتبه دوم را کسب کرده است.

تبادار با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های استان فارس باید ارتباط میان بخش خصوصی و دولتی بیشتر شود، بیان کرد: تفاهم میان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باید افزایش یافته تا بتوانیم شرایط توسعه فعالیت‌ها را فراهم کنیم.

استاندار فارس عنوان کرد: شورای گفت‌وگو ارتباط‌دهنده بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی است و در فضای منطقی و بر اساس قانون مشکلات حل می‌شود. بخش خصوصی انتظارات بالایی ندارد و دستگاه‌های دولتی نیز در اجرای فعالیت‌های خود کوتاهی نکرده‌اند. در این شورا تلاش شده تا مشکلات مربوط به دستگاه‌های اجرایی برطرف شود.

وی تصریح کرد: فضای استان در حوزه اقتصاد با توجه به تلاش‌هایی که اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون داشته‌اند فضای خوبی است و تلاش از ابتدا بر این موضوع بوده که مجموعه بخش خصوصی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال حضور بیشتری داشته باشد.

امیدواریم سایه سیاست از تصمیم گیری های کشور برداشته شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در این جلسه با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان بیان کرد: با این مصوبه بدون در نظر گرفتن ملاحظاتی از جمله جانشین پروری مناسب، تعداد زیادی از مدیران با تجربه کشور عرصه کار را ترک می کنند و نمی دانم چه درایتی در اجرایی شدن این تصمیم در کشور است اما ما نیز راضی به اجرایی شدن این مصوبه مجلس هستیم.

جمال رازقی افزود: دوران کوتاه مدیریت مهندس تبادار استاندار فارس یکی از دوران های طلایی برای استان فارس و بخش خصوصی است زیرا هیچ استانداری به این اندازه پیگیر در جهت رفع مشکلات بخش خصوصی نبود و نمود بارز این مدیریت شایسته، علیرغم وجود مشکلات متعدد اقتصادی در کشور کسب رتبه مناسب استان در فضای کسب و کار کشور بود.

وی بیان کرد: کسب رتبه تک رقمی استان در بهبود فضای کسب و کار کشور جز با همدلی استاندار و مدیران اجرایی استان فارس امکان پذیر نبود و مشکلات اقتصادی استان فارس در حوزه استانی با مدیریت، پشتکار، حمایت و همت مهندس تبادار حل شد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اظهارداشت: امروز مشکلات فعالان اقتصادی استان فارس در حوزه اقتصاد، ملی است و امیدواریم سایه سیاست از تصمیم گیری های کشور برداشته شود.

رازقی با بیان اینکه مهندس تبادار استان سیاسی فارس را به آرامش و حرکت در جهت توسعه تبدیل کرد گفت: مهندس تبادار استاندار فارس از جمله مدیران پرکار، متواضع و پیگیر است که با اجرایی شدن این مصوبه مجلس، استان فارس یک مدیر پر همت و توان را دیگر نخواهد داشت.

یست و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با حضور مدیران کل استان فارس و با ارائه گزارش عملکرد این شورای در سال 96 و طرح سه دستور جلسه برگزار شد.


نظرات بینندگان