کد خبر: ۱۲۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس:

هفت دستگاه اجرایی لیست پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی را ارائه کردند/ یکی از عوارض تن کیلومتر یا عوارض وزارت راه حذف شود

حمیدیان گفت: برای حمل کالا به منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم عوارض تن کیلومتر پرداخت می شود و هم بارنامه داخلی با پرداخت 14 درصد عوارض وزارت راه که پرداخت توامان دو عوارض قانونی و منطقی نیست.

به گزارش شیرازه، محمدصادق حمیدیان در بیست و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس بیان کرد: تاکنون جلسات مختلفی با حضور دستگاه های مرتبط در حوزه ارائه پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی در استان برگزار شده است که روند انجام این کار در فارس در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون هفت دستگاه اجرایی لیست پروژه های خود را آماده و ارائه کردند که به زودی جزییات کامل این پروژه ها با حضور و مشارکت دستگاه های مرتبط از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

حمیدیان اظهارداشت: دستگاه های اجرایی استان برای ارائه و اجرای لیست پروژه های نیمه تمام خود به بخش خصوصی آمادگی دارند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه شورای گفتگو در خصوص اخذ عوارض از تابلوهای کسب، پیشه و تجارت توسط شهرداری شیراز اضافه کرد: در قالب مکاتبه ای لیست تولیدکنندگان استانی به معاون فرهنگی شهرداری شیراز ارسال شد و اقداماتی در خصوص تبلیغات محیطی واحدهای تولیدکننده کالا در استان انجام شد که متاسفانه در نخستین اقدام، طراحی این تبلیغات محیطی مورد هجمه عده ای قرار گرفت.

وی ادامه داد: نقش تبلیغات شهری در مصرف کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی استان حائز اهمیت است و حمایت از کالای ایرانی موضوع مهمی است که امیدواریم اقدامات در زمینه تبلیغ این کالاها بیش از پیش در سطح جامعه انجام شود.

حمیدیان همچنین عنوان داشت: بر اساس گزارش های اعلام شده کالاهایی که به مقصد منطقه ویژه اقتصادی شیراز از مرزهای ورودی حمل می شوند طبق رویه گمرکی ترانزیت خارجی ارسال می شوند به همین لحاظ برای هر تن کالا و هر کیلومتر مسافت هزینه ای به عنوان تن کیلومتر اخذ می شود که این هزینه صرفا جهت ترانزیت خارجی پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: این درحالی است که ترانزیت به مناطق ویژه اقتصادی شیراز با توجه به شرایط خاص گمرکی ترانزیت خارجی لحاظ شده و برای حمل کالا به این منطقه هم تن کیلومتر پرداخت می شود و هم بارنامه داخلی با پرداخت 14 درصد عوارض وزارت راه و کمیسیون شرکت حمل و نقل و پرداخت توامان دو عوارض فوق قانونی و منطقی نیست.

حمیدیان با اشاره به اینکه پیشنهاد مشخص بخش خصوصی حذف یکی از عوارض تن کیلومتر یا عوارض وزارت راه است، گفت: این مهم پیامدهای مثبت فراوانی از جمله افزایش درآمد منطقه ویژه اقتصادی شیراز، رونق حمل و نقل داخل استان، کاهش هزینه و زمان ترخیص کالا، لحاظ شدن هزینه های کمرگی در درآمدهای استانی و اختصاص سه درصد مالیات بر ارزش افزوده به استان را به دنبال دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، حمیدیان ، عوارض
نظرات بینندگان