کد خبر: ۱۲۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷
طبخ بزرگترین آش دنیا:

پخت و توزیع بیش از 80 تن آش نذری در بوستان خلدبرین شیراز

امسال همزمان با ۲۸ صفر و رحلت پیامبراکرم (ص) ۸۴ هزار کیلو آش نذری در شیراز طبخ و در بوستان خلدبرین توزیع می‌شود.
به گزارش شیرازه، مدیر گروه فرهنگی مذهبی امام هادی(ع) امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پخت این آش نذری با یک تن در 19 سال پیش آغاز شد و امروز به 84 تن رسیده و در این راه نیز تمام هزینه‌ها توسط مردم جمع آوری شده است.

محمداسدی با اشاره به اینکه عوامل طبخ این آش 84 تنی را بیش از 700 نفر تشکیل می‌دهند بیان کرد: در سال گذشته این آش بین 300 هزار نفر توزیع شد که 30 هزار نفر آن در صف ایستاده و آن را دریافت کردند.

اسدی با بیان اینکه هر ساله از ساعت پنج صبح 28 صفر توزیع این آش نذری آغاز می‌شود، افزود: بخشی از این آش در بین موسسات خیریه تحت پوشش بهزیستی، خانه سالمندا ن و مرکز نگهداری معلولان توزیع می‌شود.

مدیر گروه فرهنگی مذهبی امام هادی(ع) به برخی انتقادها مبنی بر اینکه هزینه پخت این آش به نیازمندان داده شود، گفت: تمام هزینه‌های پخت این آش به صورت مردمی تامین می‌شود و نذر آنان نیز تنها هزینه کردن برای پخت این آش است که این مهم نیز توسط گروه فرهنگی مذهبی امام‌هادی(ع) انجام می‌شود.

اسدی با بیان اینکه هزار بسته از محتوای این آش که شامل گوشت، حبوبات، روغن و سایر موارد است  بین نیازمندان و مددجویان توزیع می‌شود، بیان کرد: ما امانت‌دار مردم هستیم و زمانی که پول‌ها برای طبخ آش 28 صفر گرفته می‌شود، به لحاظ شرعی اجازه اینکه 29 سفر هزینه کنیم، نداریم.

وی به عشق و علاقه شهروندان شیرازی از مراحل طبخ این آش نذری در 28 صفر اشاره و بیان کرد:برای تمیز کردن سبزی‌ها 200 نفر نیاز داریم و بیش از هزار نفر ثبت نام کرد‌ه‌اند که این نشان از علاقه‌مندی آنان است.

به گزارش تسنیم، نیک اندیشان برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 09171117933 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان