کد خبر: ۱۲۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

آسمان فارس بارانی می شود/ افزایش بارش‌ها در استان

رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس گفت: بارش باران و رگبار عصر دوشنبه در نواحی شمالی و مرکزی فارس آغاز می‌شود.
به گزارش شیرازه، رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس گفت: ورود سامانه بارشی در مناطق غربی کشور ناپایداری‌هایی به‌صورت بارش باران، رگبار و رعدوبرق در نواحی شمالی و مرکزی استان فارس به‌ویژه شمال غربی به همراه دارد.

فرید اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه  بارش باران و رگبار عصر دوشنبه در نواحی شمالی و مرکزی فارس آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: سامانه بارشی دراستان فارس تا اوایل صبح چهارشنبه در سطح فارس فعال بوده و به‌تدریج با عبور از آسمان استان شاهد کاهش دما هستیم.

اسماعیل‌زاده بیان داشت: مسافرانی که قصد سفر به مناطق مرکزی و شمالی دارند برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی به نکات ایمنی هنگام سفر توجه کنند.

افزایش بارش ها در استان فارس

نمودار درصد تغییرات بارش استان‌ها از اول مهرماه تا دوازدهم آبان‌ماه در مقایسه با مدت مشابه در بلندمدت نشان می‌دهد که 26 استان کشور با افزایش نسبی بارش و 6 استان با کاهش نسبی بارش روبه‌رو بوده‌اند. استان بوشهر با 721.2 درصد بیشترین میزان تغییرات را داشته، استان فارس نیز با افزایش 291.4 درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه در بلند مدت روبه‌رو بوده است.

بر اساس گزارش ها آمار بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی استان فارس تا ساعت 9:30 روزگذشته نشان می‌دهد که میانگین بارندگی استان فارس در سال زراعی جاری 12 میلی‌متر بوده است. میانگین بلند مدت بارندگی استان فارس 8.9 میلی‌متر بوده است.

داراب با 40.2 میلی‌متر باران پربارش‌ترین شهر استان فارس بوده و در جهرم تاکنون هیچ بارندگی ثبت نشده است.

آسمان فارس بارانی می شود/ افزایش بارش‌ها در استان
نظرات بینندگان