کد خبر: ۱۲۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

کمک ماهانه 300 میلیونی اوقاف فارس به بیماران نیازمند

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه فارس گفت: ماهیانه 200 تا 300 میلیون تومان از محل موقوفات به بیماران بی‌بضاعت کمک‌رسانی می‌شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی امروز در یک نشست خبری با اشاره به برنامه‌هایی که این اداره در راستای ترویج فرهنگ وقف و ارتقا سطح فرهنگی دارد اظهار داشت: هفته وقف که از روز 15 آبان شروع می‌شود و تا روز  21 آبانماه ادامه خواهد داشت هفته‌ای بسیار مهم برای معرفی و تعامل هرچه بیشتر مردم متدین فارس با فرهنگ پسندیده وقف است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: علاوه براینکه یک ششم موقوفات کل کشور در استان فارس است، حدود یک هشتم بقاع متبرکه نیز در این استان قرار دارد. از همین رو مردم ولایتمدار استان فارس بر ترویج فرهنگ وقف و امور خیریه تاکید دارند.

 

وی تاکید کرد: در دهه وقف، مستاجرین موقوفات پوستچی، نمازی و حاج خلیل زالی که تا پایان آبان ماه برای پرداخت حقوق موقوفات به ادارات اوقاف ناحیه 2، 4، 5، و 6 شیراز مراجعه کنند از 15 تا 20 درصد تخفیف بهره مند می‌شوند.

موسوی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دهه وقف نیز بیان کرد: برپایی ایستگاه و نمایشگاه «همه واقف باشیم» در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین و ورودی شهرصدرا یکی از رویدادهای مهمی است که در اولین روز از این دهه در پیش خواهیم داشت علاوه بر آن همایشی نیز تحت همین عنوان روز چهارشنبه مورخ 23 آبان ماه در سالن عترت اداره اوقاف استان برگزار خواهد شد که هدف از آن تجلیل از واقفین، خیرین و فعالین قرانی است.

وی با بیان اینکه علاوه بر رونمایی از 50 وقف با نیات متنوع اجتماعی در استان برنامه‌های فرهنگی دیگری نظیر اجرای ویژه برنامه شوق تکریم در مصلای نماز جمعه شیراز برگزاری می‌شود، گفت: در این ویژه برنامه روز 18 آبان قبل از شروع خطبه‌های نماز جمعه با جلسه پرسش‌وپاسخ مردم و کارشناسان حوزه وقف برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس ادامه داد: همچنین دوشنبه 21 آبان ماه ساعت 10 صبح در محل دانشکده علوم قرآنی جلسه انس با قران کریم با حضور جامعه قرانی شیراز و محفل دیگری نیز با همکاری آستان قدس رضوی نیز در روز یکشنبه 23 آبان ماه بعد از نماز مغرب  و عشا در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره اوقاف فارس همانند سنوات گذشته و در بحث «وقف و سلامت» در نظر دارد ماهیانه 200 تا 300 میلیون تومان وجه نقد از محل موقوفات مرحوم نمازی و مرحوم پوستچی به بیماران بی‌بضاعتی که به بیمارستان‌های موقوفه مراجعه می‌کنند کمک‌رسانی کند.

موسوی ادامه داد: با این وجود اجرای ویژه برنامه وقف، سلامت و درمان رایگان از محل موقوفات درمانی شیراز در شهر صدرا و حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین نیز در این دهه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی در ادامه افزود: اعظام 160 مبلغ به مناطق محروم استان به مناسبت پایان ماه سفر و دهه وقف نیز از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود. این کارشناسان به تمام سوالات مردم در رابطه با وقف پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان