کد خبر: ۱۲۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

مرگ خاموش در کمین شیرازی ها/ نصب دودکش‌های نا ایمن +تصاویر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از وجود نا ایمنی‌ها در نصب دودکش بخاری‌ها در منازل شهروندان شیرازی خبرداد و هشدار داد: در صورت عدم رفع مشکلات این ناایمنی‌ها، مسمومیت و مرگ خاموش به سراغ شهروندان می‌آید.
به گزارش شیرازه، محمدهادی قانع  رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در پی اجرای طرح بازدید رایگان از دودکش منازل که با هدف کاهش تلفات ناشی از گاز منو اکسیدکربن در دست اقدام است نایمنی های بسیاری مشاهده شده و باید برطرف شود.

وی با اشاره به بازدید از 200 منزل مسکونی در این طرح تصریح کرد: این طرح تا پایان آبان ادامه دارد و  شهروندان شیرازی می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات این طرح مشخصات خود را شامل نام و نام خانوادگی و همچنین آدرس دقیق منزل خود به سامانه پیامکی 300045450125 ارسال کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: پس از آن همکاران ما در سازمان آتش‌نشانی از محیط منازل آنان بازدید و به طور کارشناسی شده به بررسی نحوه نصب لوله‌های بخاری و استفاده از آن می‌پردازند.

قانع گفت: برای اطمینان کامل در زمان مراجعه کارشناسان آتش نشانی با لباس فرم و معرفی نامه معتبر، شهروندان می‌توانند با تماس با شماره تلفن 125 از صحت بازدید و حضور ماموران آتش‌ نشانی استعلام بگیرند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با ارائه آماری از پزشکی قانونی بیان کرد: سال گذشته 766 نفر در کشور و 37نفر در استان فارس به خاطر مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند که با اجرای طرح بازدید رایگان کارشناسان آتش نشانی از دودکش منازل در شیراز که نخستین بار است اجرایی می‌شود، امیدواریم آمار تلفات و مصدومیت‌ها نیز کاهش یابد.

قانع همچنین از برگزاری سمینار پیشگیری از مسمومیت و مرگ خاموش با گاز co با هدف کاهش حوادث گاز گرفتگی در فصل سرما و شناسایی عوامل بوجود آورنده مسمومیت ناشی از گاز منوکسیدکربن و مرگ خاموش و راهکار‌های پیشگیری از آن خبرداد.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش در پیشگیری از حوادث، افزود:این همایش از 22 آبان ماه از ساعت 10 تا 12 در محل پارک آزادی تالار آزادی برگزار می‌شود.

تسنیم
نظرات بینندگان