کد خبر: ۱۲۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

چطور یک فایل را با winrar فشرده کنم؟

فرض کنید قصد دارید تعدادی فایل را از طریق ایمیل یا موارد دیگر برای شخصی ارسال کنید، اما حجم آن فایل ها زیاد است و نیاز به فضای حافظه بسیاری دارید، بهتر است آنها را زیپ یا فشرده کنید.
به گزارش شیرازه، فشرده کردن فایل ها به شما کمک می‌ کند مقداری از فضای حافظه را خالی کنید، فایل‌ های اضافی خود را مرتب کنید و اطلاعات مهم را رمزدار کنید. اما این کار علاوه بر خود ویندوز، توسط نرم افزارهایی چون winrar نیز انجام می شود که امر زیپ و آنزیپ کردن فایل ها را برعهده دارند.
  
 در واقع نرم افزار WinRAR بهترین و معروف ترین نرم افزار فشرده ساز فایل در دنیا است. توانایی این نرم افزار در فشرده سازی انواع فایل های مختلف بارزترین قابلیت WinRAR است. اما ما در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن می توانید فشرده سازی این برنامه را تا حدی زیادتر بهبود ببخشید و فایل های حجیم را به کمک این روش به راحتی در فلش یا گوشی خود جابجا کرده و آن ها را در حال فشرده را به هارد دیگری متقل کنید.

برای اینکه بتوانید فایلی را زیپ کنید لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

ابتدا نرم افزار Winrar را دانلود و نصب کنید.

پس از نصب نرم افزار، بر روی فایل هایی که قصد فشرده کردن آنها را دارید کلیک راست کرده و گزینه add to archive را بزنید.

در پنجره جدیدی که باز می شود، می توانید از قسمت archive name نام مورد نظر خود را برای فایل تان در نظر بگیرید.

همچنین در قسمت format می توانید، فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای زیپ کردن فایل گزینه Zip و برای rar گزینه Rar را انتخاب کنید.

قسمت Compression Method به این مسئله اختصاص دارد که میزان فشرده سازی انتخاب می شود. این گزینه به صورت پیش فرض بر روی حالت عادی یعنی normal قرار دارد.

در بقیه گزینه ها اندازه این فایل و همچنین امکان پسوردگذاری روی آن وجود دارد. یعنی می توانید فایلی که فشرده می کنید را تنها با پسوردی که خودتان تعیین می کنید باز کنید.

در مرحله آخر اوکی را زده و فایل با آیکون چند کتاب رنگی را مشاهده می کنید که همان فایل فشرده شده شماست. اکنون می توانید فایل های حجیم خود را به شکل فشرده جابجا کنید.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا  در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید
کالاسودا
نظرات بینندگان