کد خبر: ۱۲۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

بارش ۲۰.۷ میلی‌متری باران در فارس؛ ممسنی پرباران‌ترین شهر فارس در پاییز

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میانگین بارندگی در استان فارس ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است و ممسنی و جهرم به ترتیب پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین شهر این استان بوده‌اند.
به گزارش شیرازه، آمار بارندگی ایستگا‌ه‌های هواشناسی استان فارس تا ساعت 9:30 امروز حاکی از بارش 20.7 میلی‌متری باران در سال زراعی جاری در این استان است. از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در شیراز نیز 19.1 میلی‌متر باران ثبت شده است.

ممسنی (73.4 میلی‌متر)، سپیدان (52.9 میلی‌‌متر) و کازرون (51.2 میلی‌متر) پربارش‌ترین و خنج (2.4 میلی‌متر)، فسا (1.2 میلی‌متر) و جهرم (1 میلی‌متر) کم‌بارش‌ترین شهرهای استان فارس در سال زراعی جاری بوده‌اند.

در 24 ساعت گذشته نیز برخی نقاط استان فارس شاهد بارش باران بوده است، سروستان با 5.3 میلی‌متر پر بارش‌ترین و سپیدان با 0.3 میلی‌متر کم‌بارش‌ترین شهر فارس در 24 ساعت گذشته بوده است.

براساس اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران از ابتدای سال زراعی جاری تا 18 آبان‌ماه میانگین بارندگی در کل کشور 30.4 میلی‌متر بوده است. گیلان با 258.3 میلی‌متر باران پربارش‌ترین استان و سیستان و بلوچستان با 3 میلی‌متر باران کم‌‌بارش‌ترین استان کشور بوده است.

درصد تغییرات بارش استان‌ها (از اول مهرماه امسال تا 18 آبان‌ماه)  در مقایسه با مدت مشابه بلندمدت حاکی از افزایش 64.8 درصدی بارش‌ها در کل کشور است، استان فارس 206.7 درصد ششمین استان کشور در این زمینه است.

 استان بوشهر با 725 درصد افزایش بیشترین تغییرات را داشته است. در پنج استان اردبیل، سیستان و بلوچستان، زنجان، آذربایجان شرقی و قزوین درصد تغییرات بارش‌ها نسبت به مدت مشابه بلند مدت منفی بوده است.

تسنیم

انتهای پیام/

نظرات بینندگان