کد خبر: ۱۲۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

گامی به سمت تحققِ شورای شیشه‌ای

شورای شهر شیراز با انتشار لیست حق الزحمه اعضای شورا در مهر ماه 1397 جهت شفاف سازی امور این پارلمان شهری یک گام به سمت تحقق شورای شیشه ای برداشت.
به گزارش شیرازه، شورای شهر شیراز با انتشارِ لیست حق الزحمه اعضای شورا در مهر ماه 1397 جهت شفاف سازیِ امور این پارلمان شهری، یک گام به سمت تحقق شورای شیشه ای برداشت.

گامی به سمت تحققِ شورای شیشه ای

اعضای شورای شهر در صورت عضویت در کمیسیون ماده 100، رقمی در حدود یک میلیون تومان مازاد جهت حق جلسه برای این کمیسیون  دریافت می کنند. (سینا بنی زمانی و سید احمدرضا دستغیب عضو کمیسیون ماده 100 نیستند).

بیمه، مزایا و پاداش شامل اعضای شورای شهر نمی شود و هر عضو به ازای هر جلسه 70 هزار تومان دریافت می کند که مجموع جلسات نباید بیشتر از 70 جلسه باشد.

لازم به ذکر است که در گذشته، کسری از حقوقِ شهردار، ضرب در میزانِ کارکرد اعضا می شد و مبالغ پرداختی بیش از این بود اما این قانون در شورای پنجم اصلاح شد.

در این باره شورای شهر شیراز در توضیحاتی اعلام کرد:

1- بر اساس ابلاغ معاون اول ریاست جمهوری، هر عضو شورای اسلامی کلانشهر شیراز به ازای حضور در هر ساعت جلسه مبلغ ۷۰ هزار تومان دریافت می‌کند به شرط آنکه بیشتر از ۷۰ ساعت در ماه نباشد.

2- این جلسات شامل همه جلسات اصلی و کمیسیون‌ها و نظارت‌های شورای اسلامی شهر شیراز می‌شود.

3- حق الزحمه کمیسیون ماده ۱۰۰ جداگانه محاسبه می‌گردد که به دلیل نامنظم بودن و وابستگی به میزان پرونده‌های مفتوحه در هر منطقه شهرداری بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان متغییر است.

4- اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون از دریافت هرگونه پاداش، اضافه‌کاری، مزایا و حق بیمه منع شده‌اند و بیش از این موارد اعلان شده حق دریافت هیچ مبلغی ندارند .

5- عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا شغل محسوب نمی‌شود.

6- بودجه شورای شهر مستقل از شهرداری است و اسناد مالی شورای اسلامی شهر شیراز طبق قانون تنها با امضا رییس و خزانه دار این شورا قابلیت پرداخت دارد و در سند مربوط امضای آقایان سیداحمدرضا دستغیب و نوذر امامی مشاهده می‌شود و نیاز به تایید هیچ مقامی در شهرداری ندارد.

7- میزان زمان تعیین شده فعالیت برای هر عضو شورای شهر بر اساس میزان حضور و امضای صورتجلسات محاسبه می‌شود.

نظرات بینندگان