کد خبر: ۱۲۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷

پاسخ به برخی از ابهام های حقوق اعضا شورای شهر شیراز

بر اساس لیستِ منتشر شده، تمامی اعضای شورا بجز مهدی حاجتی (عضو غائب شورا) و سید عبدالرزاق موسوی، چهار میلیون و 410 هزار تومان حق جلسه دریافت کرده اند.
به گزارش شیرازه، روابط عمومی شورای شهر شیراز روز شنبه لیست حق الزحمه اعضای شورا در مهر ماه 1397 را منتشر کرد که چند نکته ی قابل تامل به چشم می خورد.

بر اساس لیستِ منتشر شده، تمامی اعضای شورا بجز مهدی حاجتی (عضو غائب شورا) و سید عبدالرزاق موسوی، چهار میلیون و 410 هزار تومان حق جلسه دریافت کرده اند.

مبلغ دریافتی موسوی بالغ بر چهار میلیون و 900 هزار تومان است.

نکته ای که سوال و ابهاماتی برای مخاطبین به وجود آورده درخصوص علت دریافت مبلغ یک میلیون و 899 هزار و 450 تومان توسط مهدی حاجتی است در حالیکه این عضو شورا از اوایل مهر ماه تا روشن شدن تکلیف پرونده قضائی اش غائب است.

علت این موضوع را از مسئول روابط عمومی شورای شهر شیراز جویا شدیم؛ سعید نظری در گفتگو با شیرازه، در خصوص این ابهامات گفت: موسوی به دلیل اینکه آزاده بودن از پرداخت مالیات معاف است.

وی با اظهار اینکه مهدی حاجتی تا روز نهم مهرماه حاضر و مشغول بکار بوده است، گفت: دستمزد تمامی اعضا بر اساس ساعات کاری شان پرداخت می شود و مبلغ واریزی برای حاجتی نیز به همین دلیل بوده است.

به گزارش شیرازه، برخی از اعضای شورا در جلسات علنی، حضور منظمی دارند اما عده ای همچون سید محمدرضا دستغیب و احمد تنوری در تعداد زیادی از جلسات غائب بوده اند، با این حال می بینیم که طبق لیست دستمزد اعضای این پارلمان شهری، مبالغ پرداختی برای همه یکسان است.

مسئول روابط عمومی شورای شهر شیراز در پاسخ به این موضوع، اعلام کرد: حضور اعضا در کمیسیون ها و نظارت هایی که دارند نیز به حساب می آید و فعالیت اعضا در جلسات علنی شورا خلاصه نمی شود.

نظری با بیان اینکه بر اساس ابلاغ معاون اول ریاست جمهوری هر عضو شورای کلان شهر شیراز به ازای هر ساعت حضور 70 هزار تومان دریافت می کنند، گفت: چنانکه فردی بیش از 70 ساعت در ماه کار کند مبلغ مازادی دریافت نخواهد کرد.

نظرات بینندگان