کد خبر: ۱۲۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷
معاون اتاق بازرگانی فارس:

یکی از دلایل تعطیلی کسب و کارها، عدم تجهیز به مسایل مدیریتی است/ تیم مقابله با تحریم شکل بگیرد

نائب رئیس کانون زنان بازرگان ایران گفت: یکی از دلایل تعطیلی کسب و کارهای ما عدم تجهیز به مسایل مدیریتی است که موجب می شود یک فعالیت اقتصادی در شرایط متفاوت تعطیل شود.
به گزارش شیرازه، یلدا راهدار در اتاق فکر کارآفرینی و کسب و کار کانون زنان بازرگانی فارس با موضوع "برندسازی" بیان کرد: باعث تاسف است که بسیاری از کسب و کارهای ما در یک سال اخیر ازبین رفته و بسیاری نیز کم رونق و یا در حال تعطیلی است اما نکته مهم اینجاست که کسب و کارهایی که برنامه داشته باشند می توانند در چنین زمان های سختی مقاومت کرده و سرپا بمانند.

وی افزود: یکی از دلایل تعطیلی کسب و کارهای ما عدم تجهیز به مسایل مدیریتی است که موجب می شود یک فعالیت اقتصادی در شرایط متفاوت تعطیل شود و تنها کسب و کارهایی که از نرم افزارهای مدیریتی و اصول بازار برخوردار باشند در تلاطم های اجتماعی ماندگار خواهند بود.

راهدار اظهار داشت: فضای کسب و کار در دوران های مختلف با موانع و مشکلاتی روبرو است که فعالان اقتصادی باید تلاش کنند با این فضا آشنا و موانع را پشت سر بگذارند و فعالیت اقتصادی خود را سرپا نگه دارند.

رئیس کانون زنان بازرگان استان فارس اضافه کرد: در شرایط امروز، بخش داخلی بیش از بخش خارجی بر اقتصاد ما فشار وارد کرده است و متاسفانه می بینیم که در کشور برنامه و تیم برای مقابله با تحریم ها شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه تحریم ها در دوران های مختلف برای کشور ما وجود داشته است افزود: در چند ماه اخیر صادرکنندگان ما با مشکلات متعددی به ویژه اجرای بخشنامه پیمان سپاری ارزی و جایگزینی واردات به جای صادرات، روبرو شدند که امر تجارت و صادرات ما را تحت تاثیر قرار داده است.

راهدار عنوان داشت: در مرحله اعمال تحریم های جدید علیه کشور ما، برخی از کشورها از لیست تحریم ها خارج شدند که این نشانه خوبی برای اقتصاد ماست زیرا با این روند می توان به ایجاد مسیرهایی برای اقتصاد نیمه جان کشور امید داشت.

معاون اتاق بازرگانی فارس با اشاره به سلسله جلسات اتاق فکر کارآفرینی و کسب و کار ادامه داد: ما در این اتاق فکر به دنبال تبیین تفکر مدیریت کسب و کار هستیم و بخش خصوصی را رصد و آسیب شناسی می کنیم تا بتوانیم بخش خصوصی پویا و فعالی را به ویژه در حوزه زنان کارآفرین و بازرگان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی امروز بخش خصوصی برند سازی است اما متاسفانه بسیاری ازافراد برند سازی را تنها در نام محصول می دانند درصورتی که برند سازی یک محصول نیست بلکه یک جریان و فرآیند است که با نام گذاری برای محصول آغاز می شود. 

راهدار افزود: برند سازی یکی از الزامات فعالیت اقتصادی و کسب و کار است که محدود به تبلیغات نیست و این مهم در بخش صادرات نیز حائز اهمیت است.

سیده معصومه دستغیب مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری فارس نیز گفت: باید نیازهای زندگی سلامت را از سن کودکی به کودکان و نوجوانمان آموزش دهیم که در این زمینه آموزش و پرورش نقش مهم و اساسی دارد و بسیاری از موارد جامعه باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: استان فارس ظرفیت ویژه ای در فعالیت ngo های در مباحث مختلف دارد که اموزش و پرورش استان باید برای مباحث آموزشی خود و افزایش سطح آگاهی و دانش دانش آموزان، معلمان و خانواده ها از توان و تخصص  ngo ها کمک گرفته و از پتانسیل های آنها استفاده کند. 

در این اتاق فکر متخصصان در خصوص برند سازی، مراحل آن و راه های جهانی شدن نشان تجاری گفتگو و دو بانوی کارآفرین استان به معرفی کسب و کار خود پرداختند.

نظرات بینندگان