کد خبر: ۱۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۰

مبناي فرهنگ ايثار و شهادت ولايتمداري است

سرپرست استانداري فارس گفت: مبناي فرهنگ ايثار، شهادت و جانبازي ولايتمداري است.

فرهاد سجادي در ديدار جانبازان استانداري فارس اظهار داشت: ولايتمداري بايد بر اساس اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري به صورت كامل باشد. 
وی خاطرنشان كرد: بسياري از روابط‌هاي اجتماعي برگرفته از رشادت‌‌هاي حضرت ابوالفضل‌العباس در واقعه عاشورا بوده است.
وي با اشاره به اينكه شهدا و جانبازان ارزش‌هاي تاريخ عاشوراي حسيني را در دوران دفاع مقدس زنده و پايدار كرده‌اند، گفت: ارزش‌هاي دفاع مقدس بايد از طريق جانبازان كه يادگاران دفاع مقدس هستند، بازتوليد و تبديل به هنجارها و الگوهاي رفتاري جوانان شود.
سرپرست استانداري فارس تصريح كرد: در دولت دهم بسياري از كارها به دست جانبازان و ايثارگران كه صاحبان اصلي انقلاب هستند، سپرده شده است.
سجادي با تأكيد بر اينكه مجموعه استانداري فارس با داشتن 248 ايثارگر، رزمنده و جانباز افتخار بزرگي براي استان فارس است، افزود: در دنيا براي كهنه‌سربازان جنگ دوم جهاني اقدام ويژه‌اي قائل هستند اما در جامعه اسلامي بايد بيشتر باشد و الگوي رفتاري ايثارگري و شهادت‌طلبي بازتوليد شود.
وي گفت: با توجه به اينكه ايران اسلامي مورد هجمه‌هاي دشمنان قرار گرفته است، بايد روحيه ايثار و شهادت از‌ معراج‌ برگشتگان تقويت شود.
سرپرست استانداري فارس در ادامه سخنان خود خواستار رسيدگي به درمان جانبازان مجموعه استانداري خارج از نوبت شد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان فارس نيز در اين ديدار طي سخناني افزود: مهم‌ترين مشكل جانبازان درمان، اشتغال، فرزندان و مسكن است.
محمد اسدي اضافه كرد: در دولت دهم براي اكثر جانبازان بالاي 25 درصد ايجاد اشتغال شده است.
وي از سرپرست استانداري فارس خواست كه با تشكيل جلسه‌هاي مشورتي در قالب گروه‌هاي هفت نفره براي رسيدگي به مسائل و مشكلات جانبازان و ايثارگران چاره‌انديشي كند.
انتهای پیام/ح.د

نظرات بینندگان