کد خبر: ۱۲۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

دانش‌آموزان شيرازي انزجار خود را از مواد مخدر اعلام می کنند

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: دانش‌آموزان شيرازي در 28 آبان ماه با تشکیل حلقه انسانی، انزجار خود را به مواد مخدر و پيامدهاي ناشي از آن اعلام مي‌دارند.
به گزارش شیرازه، محمدرضا ابراهيمي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و آسيب‌هاي اجتماعي، زنجیره انسانی تحت عنوان «نه به اعتياد» توسط دانش‌‌آموزان تشکیل خواهد شد.

 وي در ادامه افزود: اين اقدام با همكاري سازمان آموزش و پرورش، دستگاه‌هاي ذيربط، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و ساير اقشار فهيم شهر شيراز برگزار خواهد شد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس ضمن دعوت از عموم افراد جامعه بويژه دانش آموزان و والدين بمنظور شركت در اين مراسم، به خطرات ناشي از سوء مصرف مواد مخدر اشاره نمود و گفت: پدیده شوم مواد مخدر هویت انسانی، اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی فرد را دچار آسيب می‌کند.

ابراهيمي بيان داشت: مواد مخدر یکی از مُعضلات و آسيب‌هاي اصلى و جدی جامعه بشرى امروز است، که می‌تواند از فردی به فرد دیگر و از نسلی به نسلی دیگر سرایت کند و ابعاد وسیع عوارض ناشی از مصرف آن، زندگی جسمی و روانی فرد و همچنین خانواده، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع را به شدت متاثر و متضرر نمايد.

اين مقام مسئول در استان فارس به بيان اهداف برنامه‌هاي هفته مبارزه با مواد مخدر و آسيب‌هاي اجتماعي پرداخت و گفت: تشكيل حلقه‌ انساني، نمادي از انزجار مردم بويژه نوجوانان و جوانان در برابر مُعضل مواد مخدر خواهد بود كه اميدواريم با همت و تلاش مسئولين و همراهي مردم فهيم بتوانيم نسبت به كاهش آسيب‌هاي ناشي از اين پديده شوم گامي مثبت برداريم. 

 دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس یادآور شد: بهسازی درونی افراد جامعه، تقویت بنیان خانواده و انجام کارهای فرهنگی مؤثر در جلوگیری از گرایش افراد به مواد مخدر بسیار ضروری است.

 گفتني است این مراسم از ساعت 10 تا 11 روز دوشنبه 28 آبانماه بطور همزمان در چهار ناحيه از شيراز از جمله در ضلع شمالی و غربی پارك قوري حدفاصل فروشگاه رفاه تا کانون فرهنگی پروری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/



نظرات بینندگان