کد خبر: ۱۲۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷

مسابقات جهانی رزم سواره به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز از برگزاری مسابقات جهانی رزم سواره به میزبانی شهر شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه اردشیر حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه‌ هماهنگی برگزاری مسابقات جهانی رزم سواره به میزبانی استان فارس اظهار داشت: شیراز در چند روز آینده میزبان مسابقات جهانی رزم سواره است. 

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر در بخش ورزش سوارکاری، فارس مبدا اتفاقات بزرگی بوده است، گفت: این اتفاقات در بعد کیفی و افزایش تعداد باشگاه‌ها  و علاقه‌مندان به این رشته تاثیر به سزایی دارد. 

حسن‌زاده با اشاره به سوابق استان فارس در برگزاری مسابقات و جشنواره‌های اسب اصیل افزود: این سابقه سبب شد که فدراسیون سواکاری برگزاری مسابقات رسمی و بین‌المللی خود را در شیراز انجام دهد و برگزاری مسابقات جهانی رزم سواره نیز بر همین مبنا به شیراز واگذار شد. 

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز بیان کرد: این رویداد ورزشی در رشته‌های کمانگیری روی اسب، نیزه و شمشمیر با حضور ناظران و رئیس فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و 21 کشور در این رویداد شرکت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه 42 ورزشکار خارجی و 12 سوارکار ایرانی در این مسابقات شرکت دارند، عنوان کرد: از 42 نفر سوارکار خارجی 34 نفر مرد و  8 نفر زن هستند همچنین در میان سوارکاران ایرانی نیز یک بانوی شیرازی شرکت دارد. 

حسن‌زاده شروع مسابقات را یکم آذرماه ساعت 9 صبح اعلام کرد و گفت: اختتامیه مسابقات چهارم آذر در تخت جمشید برگزار می‌شود. 

شاپور طفیونی، رئیس هیات سوارکاری استان  فارس نیز در این جلسه گفت: مکان برگزاری مسابقات در کیلومتر یک پل فسا به سمت روستای  دهنو است و لاین اصلی  مسابقه به میزان دویست متر مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفته است. مسابقات نیز در دوره زیر شانزده سال و بالای شانزده سال برگزار می‌شود.


منبع: تسنیم
برچسب ها: شیرازه ، ورزشی ، اخبار
نظرات بینندگان