کد خبر: ۱۲۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
برای شرکت در مسابقات هنرهای رزمی سواره:

سوارکاران 24 کشور جهان به شیراز می‌آیند

رئیس هیات سوارکاری فارس، از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد سوارکاری جهان به میزبانی شهر شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، شاهپور طفیونی رئیس هیات سوارکاری فارس گفت: از یکم تا 4 آذرماه سال جاری بزرگ‌ترین رویداد سوارکاری جهان به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد که طی آن سوارکاران 24 کشور خارجی از سراسر دنیا در آن حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در 3 سبک تیراندازی با کمان، پرتاب نیزه و شمشیربازی برگزار خواهد شد، افزود: رئیس فدراسیون جهانی کمان‌گیری روی اسب نیز در این مسابقات حضور خواهد یافت.

این مقام مسؤول همچنین گفت: مسابقات رأس ساعت 8 صبح جمعه با حضور مسؤولان عالی‌رتبه ایران و جهان با مراسم افتتاحیه، آغاز خواهد شد و روز 4 آذرماه نیز آئین اختتامیه را خواهیم داشت.

طفیونی ادامه داد: تاکنون کشورهای ترکیه، فرانسه، ایرلند، فنلاند، آفریقای جنوبی، هلند، انگلستان، رومانی، بلژیک، سودان، بلغارستان، سوریه، کانادا، کره جنوبی، عمان، قزاقستان، مجارستان، کره شمالی، سوئد و لهستان برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده و برخی نیز وارد شیراز شده‌اند.

وی همچنین گفت: آئین اختتامیه نیز در تخت جمشید به میزبانی سوارکاری مرودشت برگزار خواهد شد که ساعت 10 صبح چهارم آذرماه خواهد بود.

رئیس هیات سوارکاری استان فارس با بیان اینکه این رویداد، دومین دوره رقابت‌ها خواهد بود، افزود: در این مسابقات 42 سوارکار خارجی و 12 سوارکار ایرانی در قالب 2 تیم الف و ب شرکت خواهند کرد.

طفیونی با درخواست از رسانه‌ها برای پوشش مناسب این رویداد بین‌المللی و با معرفی جهانمیر  استخری به عنوان مسؤول رسانه و روابط عمومی این رقابت ها نیز گفت: اگر ما بتوانیم به شایستگی این رقابت‌ها را برگزار کنیم، می‌توانیم میزبانی دوره بعدی را نیز از آن خودکرده؛ به شرط آنکه  استانداردهای لازم را به دست آوریم.

بنا به گفته رئیس هیات سوارکاری استان فارس، این رقابت ها از ساعت 8صبح روز جمعه در محل باشگاه سوارکاری سلطان واقع در هشت کیلومتری پلیس راه شیراز، فسا به طرف روستای دهنو برگزار می شود.

یادآور می شود رقابت های فوق دومین دوره مسابقات هنرهای رزمی سواره است که دوره نخست آن در شهر یزد برگزار شد و تیم ایران با درخشش پیمان دانشمندی سوارکار مرودشتی مقام نخست را کسب کرد.

قرار است در این رقابت ها 15راس اسب اصیل ایرانی از نژاد دره شوری نیز به حاضران معرفی شود.

در ادامه این نشست خبری ، جهانمیر استخری مسئول کمیته رسانه و ارتباطات رقابت‌های جهانی رزم سواره ۲۰۱۸ در خصوص آیین اختتامیه دومین دوره رقابت‌های اسب‌سواری(رزمی سواره) گفت: آیین اختتامیه دومین دوره رقابت‌های جهانی رزم سواره قهرمانی جهان به میزبانی شهر مرودشت و در جوار مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، روز چهارم آذرماه برگزار خواهد شد.

استخری همچنین افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته قرار است میهمانانی از تهران در مراسم اختتامیه دعوت شوند که در این راستا رایزنی‌ها جهت حضور وزیر ورزش و جوانان  و تنی چند از سفرا و کارداران کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت‌ها ، به‌صورت رسمی در دستور کار قرار گرفته است  و اگر مشکل خاصی در این مسیر وجود نداشته باشد تلاش داریم به شکل بسیار آبرومندی ، اختتامیه رقابت‌ها را در تخت جمشید برگزار نماییم.

مسئول کمیته رسانه و ارتباطات رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ همچنین افزود: از دیگر برنامه‌های روز اختتامیه، بازدید از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید خواهد بود و اگر به لحاظ جوی با مشکل بارش‌ها روبرو نشویم برنامه نور و صدا را در زیر برنامه‌ها قرار خواهیم داد.

استخری در پایان از آمادگی صد درصد فرمانداری و مجموعه دستگاه‌های اجرایی و امنیتی شهرستان مرودشت در برگزاری هر چه‌بهتر اختتامیه رقابت‌ها خبر داد.

فارس
نظرات بینندگان