کد خبر: ۱۲۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز مطرح کرد؛

جمع آوری روزانه بیش از هزار تن زباله در شیراز/ بازیافت ۹۰ تن کاغذ و مقوا

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: روزانه هزار و ۹۸ تن زباله از طریق ایستگاه‌های مواد بازیافتی، خودرو‌های ناوگان سیار و خودرو‌های دوره گرد جمع آوری و به کارخانه‌های تفکیک زباله منتقل می‌شود.
به گزارش شیرازه، روح‌الله خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: روزانه هزار و ۹۸ تن زباله از طریق ایستگاه‌های مواد بازیافتی، خودرو‌های ناوگان سیار و خودرو‌های دوره گرد جمع آوری و به کارخانه‌های تفکیک زباله منتقل می‌شود.

وی افزود: این میزان زباله در دو کارخانه بازیافت (سورتینگ) جداسازی و با توجه به نوع آن‌ها به کود و کمپوست تبدیل و در فضا‌های سبز و بخش کشاورزی استفاده می‌شوند.

خوشبخت بیان کرد: ۶۰ ایستگاه بازیافت در سطح شیراز مستقر هستند و مردم به صورت روزانه و در دو نوبت صبح و عصر می‌توانند مواد بازیافتی منازل خود را به این ایستگاه‌ها تحویل دهند و مواد شوینده و دیگر اقلام دریافت کنند.

وی ادامه داد: ۴۵ خودرو ناوگان سیار هم هر هفته در یک روز مشخص، بازیافت منازل را جمع آوری می‌کنند و خودرو‌های دوره گرد هم ساماندهی شده و مواد بازیافتی را به کارگاه‌های مجار تحویل می‌دهند.

خوشبخت با بیان اینکه تفکیک در مبدا، بهترین زمان جداسازی پسماند‌های مختلف است، از شهروندان خواست با جداسازی پسماند‌های مختلف زمینه استفاده بهتر از این مواد را فراهم کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: در حال حاضر تلاش می‌کنیم سومین کارخانه سورتینگ را هم در آینده‌ای نزدیک با هدف سرعت بخشیدن به تفکیک بازیافت در شیراز، راه اندازی کنیم.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان