کد خبر: ۱۲۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه مطرح شد:

رسیدگی به 882 پرونده متخلف در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دکتر کشاورزی گفت: از ابتدای سال جاری 882 پرونده‌ تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو در این کمیسیون مطرح شده است.

به گزارش شیرازه، معاون درمان و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه، گفت: از ابتدای سال جاری 882 پرونده‌ تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو در این کمیسیون مطرح شده که طی هماهنگی‌ با مسئولان دستگاه قضایی استان فارس و شهرستان شیراز و پیگیری‌های مستمر این کمیسیون، منجر به دستور قضایی شد.

دکتر «عبدالخالق کشاورزی»، افزود: از ابتدای سال 97 تا کنون، 882 پرونده برای رسیدگی به کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه ارسال که از این تعداد، 770 پرونده به تعزیرات حکومتی استان، 57 پرونده به دادگاه عمومی و انقلاب، 11 پرونده به سازمان نظام پزشکی و تعدادی از پرونده ها نیز به سازمان ها و نهاد های مرتبط ارجاع داده شد.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، 19 مرکز غیر مجاز شامل مرکز پوست، مو و زیبایی، طب سنتی، مطب پزشکان، لابراتوار دندانپزشکی و دندانسازی، عینک فروشی و کافی شاپ عرضه کننده گاز های بیهوشی، توسط کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه با دستور مقام قضایی پلمپ شد.

دکتر کشاورزی، بیان کرد: موضوع آرایشگاه ها و مراکز غیر مجاز لیزر درمانی، الویت اصلی سال جاری در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه به شمار می رود که با جدیت در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده با هماهنگی معاونت بهداشتی و اصناف و همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی استان فارس و شهرستان شیراز، برخورد می شود و در این راه تمام تلاش خود را به کار می بریم.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه دریافت تعرفه یا هر گونه وجه اضافه از بیماران، خط قرمز دانشگاه محسوب می شود، اظهار کرد: هرگونه وجهی فراتر از تعرفه وزارت بهداشت و خارج از بیمارستان، از بیمار جهت اعمال درون بیمارستانی ممنوع است.

دکتر کشاورزی، یادآور شد: یکی از کمیسیون های مهم در دانشگاه علوم پزشکی کشور، کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی است که این کمیسیون نظارت بر فرایندهای بهداشتی، درمانی، دارو و هر بخش مرتبط به سلامت مردم و حتی پرداختی های مردم در بیمارستان ها را در بر می گیرد.

نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه، با بیان اعضای این کمیسیون شامل نماینده وزیر بهداشت، رییس دانشگاه و ریس سازمان نظام پزشکی، اظهار کرد: با توجه به تشکیلات موجود در معاونت درمان دانشگاه و حضور یک نماینده از معاونت های مختلف و نیز یک نفر به عنوان دبیر کمیسیون و به علاوه ارتباط مستمر و سازنده با حوزه های قضایی و تعزیرات حکومتی استان، وضعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص سرعت عمل در رسیدگی به پرونده های تعزیراتی رضایت بخش است.

او ادامه داد: تیم کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه وظیفه دارد، مواردی که نیاز به پیگیری و بررسی حقوقی و قضایی دارد، از معاونت ها جمع آوری و با حضور رییس یا معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان، تصمیم گیری و به مقام قضایی ارجاع می شود.

نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی دانشگاه، گفت: اگر افرادی غیرپزشک و یا غیر از کادر پزشکی، در حوزه پزشکی مداخله کنند، به عنوان تهدیدکنندگان سلامت محسوب می شوند و با آنان طبق مقررات و با دستور قضایی برخورد می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: برخورد قانونی با متخلفان و فعالان سودجو در حوزه بهداشت، درمان و دارو، به عنوان تهدید کنندگان سلامت جامعه، امری بسیار ضروری است و این موضوع نیاز به پیگیری مستمر و جدی دارد که به لطف خداوند متعال به عنوان یکی از الویت های اصلی دانشگاه، با جدیت در دستور کار قرار دارد.

دکتر کشاورزی، با بیان اینکه ارتقای سلامت نیازمند همکاری و همیاری هموطنان دارد، تاکید کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه بهداشت، درمان و دارو، در اسرع وقت با شماره تلفن شبانه‌روزی 1819 و 190 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان