کد خبر: ۱۲۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷
در نشست کارآفرینی فناوری در اتاق بازرگانی فارس مطرح شد:

نقش‌آفرینی کارآفرینان در جنگ اقتصادی/ 8درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور در اختیار فارس است

منتصری گفت: 8درصد بازار تجهیزات پزشکی و فرآورده های حوزه سلامت کشور در اختیار فارس است و تلاش می کنیم بازار عرضه محصولات این شرکت ها را فراهم کنیم.
به گزارش شیرازه، به مناسبت هفته جهانی کارآفرین، نشست رویداد کارآفرینی و فناوری با حضور مسئولان دولتی، استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان استان، در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد. در این نشست تخصصی مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: امروز مهمترین چالش های کشور ما در زمینه های آب، بیکاری، منابع یا چرخه اقتصاد، محیط زیست، رونق اقتصادی و بهره وری پایین است که شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها باید بتوانند در رفع این چالش ها دولت را یاری دهند.

وی افزود: در حوزه فناوری و اطلاعات دو راهبرد اصلی اقتصاد و تحول دیجیتال وجود دارد که توجه به این دو حوزه موجب ارائه خدمات و در نهایت توسعه شود.

سهرابی اظهارداشت: اقتصاد مبتنی بر خدمات بسیار مهم تر از بخش های کشاورزی و صنعت است زیرا در این حوزه رشد اقتصاد، رشد اشتغال را نیز به دنبال دارد که این نکته حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر رشد، توسعه و شکل گیری کسب و کارهای دیجیتال و جدید در کشور در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل، چند رسانه ای، فروش و بازاریابی، گردشگری، نرم افزار و اپلیکییشن رشد داشته است که نوید بخش است.

سهرابی با اشاره به جنگ اقتصادی علیه کشور ما ادامه داد: ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهمترین سلاح های ما در جنگ اقتصادی است که نقش شرکت های دانش بنیان، کارآفرینان و استارتاپ ها در این بخش بسیار مهم و موثر است.

در این جلسه هاشم منتصری رئیس دفتر توسعه و حمایت از شرکتهای دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: ما در این دفتر از شرکت های دانش بنیان، نوپا و کارآفرین در قالب مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی حمایت می کنیم که نوع حمایت های ما از یک ایده یا نمونه آزمایشگاهی تا رساندن به نمونه صنعتی، گرفتن مجوزهای تولید و عرضه به بازار انجام می شود.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت های نوپا و کارآفرین را وظیفه خود می دانیم، افزود: در حال حاضر 120 شرکت در شش مرکز رشد از جمله فرآورده های دارویی گیاهی، تجهیزات پزشکی، بایو تکنولوژی، گیاهان دارویی، آی تی، سلول های بنیادی، گیاهان دارویی و طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال است.

منتصری اظهارداشت: 8 درصد بازار تجهیزات پزشکی و فرآورده های حوزه سلامت کشور در اختیار استان فارس است و ما تلاش می کنیم بازار عرضه محصولات این شرکت ها را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: ارائه خدمات در دفتر توسعه و حمایت از شرکتهای دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح کشور بی نظیر است و از فعالیت های کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در این زمینه حمایت می کنیم.

در این جلسه فعالیت های دفتر تبادل تکنولوژی و فناوری اتاق بازرگانی فارس و نحوه خدمات دهی به بخش اقتصاد، کارآفرینان و تبادل تکنولوژی معرفی شد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان