کد خبر: ۱۲۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

انجام بیش از ۳۳هزار بازرسی بهداشت محیط در ایام محرم و صفر

مسئول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام ۳۳هزار و۶۶۰مورد بازرسی بهداشت محیط در ایام محرم و صفر، در استان فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه، مهندس «سیامک شمس» گفت: هر ساله در ماه های محرم و صفر، با توجه به وجود موکب ها و تکیه های عزاداری و تهیه و عرضه مواد غذایی، برنامه ریزی و اقدامات لازم در خصوص تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراکز مذهبی و محل های پخت نذری انجام می گیرد.

او ادامه داد: امسال نیز کارشناسان بهداشت محیط در قالب۳۵تیم بازرسی، در ایام تعطیل و غیر تعطیل، کار نظارت بر مراکز و اماکن حساس به ویژه مساجد و اماکن متبرکه، آب آشامیدنی و مواد غذایی را به صورت ویژه پیگیری کردند که این تشدید نظارت ها تا پایان ماه صفر ادامه داشت.

مهندس شمس، از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام را برگزاری نشست های هماهنگی با ادارات، برگزاری نشست های آموزشی برای هیات امنای مساجد و مسوولان تکیه ها و هیات های عزاداری و نظارت بر گندزدایی سرویس های بهداشتی اعلام کرد.

مسوول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اضافه کرد: علاوه بر۳۳هزار و۶۶۰مورد بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، صدور۱۵هزار و۳۶۰کارت تندرستی، انجام۴۵۰نمونه برداری میکروبی و شیمیایی و۱۰۱هزار و۹۵۰کلرسنجی از آب شرب، دیگر بخش خدمات بازرسان بهداشت محیط را در این ایام، شامل می شود.

انجام۳۳۸مورد نمونه برداری مواد غذایی و رسیدگی و پاسخگویی به هزار و۸۷۶مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه۱۹۰در این ایام، دیگر مواردی بود که مسوول گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن ها اشاره کرد.


نظرات بینندگان