کد خبر: ۱۲۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی در فارس مطرح شد؛

کتابخانه مرکزی شیراز همچنان در حد حرف بر سر زبان هاست/ مسئولین کشوری از استانی ها و استانی ها از کشوری ها انتظار توجه ویژه دارند

معاون سیاسی استانداری فارس در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: با توجه به آوازه فرهنگ و هنر شیراز، نهاد کتابخانه های عمومی کشور باید نگاه ویژه ای به شیراز داشته باشد.

به گزارش شیرازه، معاون ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های کشور در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به جای خالی کتابخانه مرکزی در شیراز اشاره کرد و گفت: در شان شهر شیراز است که یک کتابخانه مرکزی داشته باشد و این کاری بعید نیست، بلکه با درایت مسئولان فرهنگی ومتولیان شهری و استانی می توان تا سال آینده شاهد افتتاح این کتابخانه باشیم. ما هم در نهاد کتابخانه های عمومی تلاش خود را برای پشتیبانی و همکاری خواهیم کرد.

هادی آشتیانی در این مراسم تقارن هفته کتاب با ایام ماه ربیع را تبریک گفت و اعلام کرد:تبدیل کتابخانه های کشور به فرهنگسرای اجتماعی هدف ما برای امسال و سال آینده است تا بتوانیم از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم که این مهم یک همکاری از جمله از سوی کتابداران را می طلبد.

معاون ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های کشور افزود: در شیراز بیشتر کتابخانه‌های عمومی با محوریت کتابداران فعالیت می‌کنند و این گام برای ترویج فرهنگ بسیار موثر و اساسی است

معاون امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اعلام اینکه در دهه فجر کتابخانه مرکزی شهر مشهد افتتاح می شود، تصریح کرد: نیاز است در شهر شیراز با این پیشینه فرهنگی و ادبی یک کار جهادی شود و حداقل کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی شیراز هم همزمان با چهل سالگی انقلاب به زمین زده شود.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه در ارتباط با کتاب و کتابخوانی خیلی سخن گفته شده عنوان کرد: در دین مبین اسلام تاکید زیادی روی مطالعه و خواندن کتاب شاهد هستیم؛

وی با بیان اینکه بار مسئولیت در این امر خطیر و بزرگ است، تصریح کرد: با وجود فضای عمومی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و دولت، در عرصه کتابخوانی، در بخش ترویج، تبلیغ و تشویق به کتابخوانی موفق نبوده‌ایم. نقطه شروع آن هم در خانواده ها هست که می توانند کودکان را در همان ابتدای زندگی با کتاب مانوس کنند

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری فارس با اعلام اینکه هیچ وسیله ارتباطی جای کتابخوانی را نمی گیرد، افزود: در دولت تدبیر و امید براساس آمار و ارقام اتفاقات خوبی در حوزه کتاب‌خوانی رخ داده است، اما موضوع کتابخوانی به نهضتی فراگیر نیاز دارد که باید در همه شئونات اجتماعی ایجاد شود و به احساس نیاز در میان عموم مردم بدل شود.

احمدی زاده تاکید کرد: قشر نوجوان در فضای مجازی در معرض خطر هستند و این ضرورت مانوس کردن آنها با کتاب را دوچندان می‌کند باید شیوه‌ای را تدوین کرد تا بر اساس آن کتاب‌های مرجع و کتاب‌هایی که به سلامت جامعه و دانش افراد کمک می‌کند، به راحتی به مردم معرفی شود.

وی وجود ۲۳۳ باب کتابخانه عمومی در فارس را به نسبت پراکندگی جمعیتی که ۲۹ شهرستان، ۸۴ بخش و ۱۰۶ شهر و بیش از ۲ هزار دهستان دارد را کافی ندانست و گفت توسعه کتابخانه ها نیازمند کمک و پشتیبانی استانی و ملی است

احمدی زاده در عین حال تاکید کرد: شهرداری ها در زیرساخت باید کمک کنند تا بشود یک گام اساسی در این زمینه برداشت.

معاون سیاسی استانداری فارس یاداور شد: با توجه به آوازه فرهنگ و هنر شیراز، نهاد کتابخانه های عمومی کشور باید نگاه ویژه ای به شیراز داشته باشد.

متاسفانه نبود کتابخانه مرکزی شیراز سالهاست بر سرزبان مسئولین است و مسئولین کشوری از مسئولین استانی و متولیان استانی از کشوری ها انتظار توجه ویژه دارند و شیراز همچنان کتابخانه مرکزی ندارد.

برچسب ها: کتابخوانی ، فارس ، فرهنگی
نظرات بینندگان