کد خبر: ۱۲۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷
از پنجم تا هفتم آذرماه:

برگزاری نهمین گردهمایی متخصصین فضای‌سایبری کشورهای‌اسلامی در شیراز

نهمین گردهمایی متخصصین فضای سایبری کشورهای اسلامی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هتل همای شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، رئیس مرکز آپای دانشگاه شیراز گفت: مراکز واکنش به رخدادهای سایبری کشورهای اسلامی هر ساله به منظور تبادل نظر و استفاده از جریبات هم این گردهمایی را برگزار می‌کنند که نهمین آن به میزبانی ایران و شهر شیراز در دستور کار قرار دارد.

محمدحسین شیخی با بیان اینکه بررسی تهدیدات فضای مجازی سایبری با تاکید بر شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی موبایل محور اصلی این گردهمایی است، گفت: متخصصین فضای سایبری از کشورهای عمان، اندونزی، ازبکستان، بنگلادش، ایران، مالزی، پاکستان، برونئی و سودان در این گردهمایی حضور دارند.

وی اجرای پروژه‌های مشترک بین کشورهای اسلامی در گردهمایی‌های برگزار شده تاکنون را از مهمترین خروجی این مهم طی سال‌های گذشته عنوان کرد و افزود: کشور ایران نیز در این اجرای این پروژه‌ها مشارکت دارد.

شیخی با اشاره به ارائه 14 مقاله از مراکز آپای دانشگاه‌های کشور در این گردهمایی، خاطرنشان کرد: در این گردهمایی هفت متخصص از کشورهای اسلامی شرکت کننده به ایراد سخن در خصوص آخرین دستاوردهای خود در حوزه سایبری کشور متبئوع می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مرکز آپای دانشگاه شیراز تاکنون 30 دوره آموزشی به ویژه در بخش صنایع برگزار کرده است، گفت: مراکز آپای دانشگاه‌های کشور به فراخور دامنه کاری در بخش‌های مختلف ورود کرده‌اند که دانشگاه شیراز نیز در حوزه صنعت مشغول به فعالیت است.

رئیس مرکز آپای دانشگاه شیراز با بیان اینکه روزانه هزاران حمله سایبری به جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، اظهار کرد: ایجاد اختلال در عملکرد پایدار سازمان‌ها و صنایع یکی از اهداف اصلی دشمنان جمهوری اسلامی است.

شیخی یادآور شد: افتتاحیه رسمی این گردهمایی چهارشنبه هفتم آذرماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هتل همای شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان