کد خبر: ۱۲۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

سازهای ناکوک

برخی افراد همسو با دشمن کلا" بنای بر نق زدن و ایراد گرفتن از هر اقدامی را دارند. دستگاه قضایی کشور نه تنها نباید به چنین سازهای ناکوکی وقعی بنهد بلکه باید با عزمی راسخ تر و اراده ای محکم تر، مبارزه با فساد و مفسدین را دنبال کند و مطمئن باشد که افکار عمومی همراه و پشتیبان چنین اقداماتی است.
به گزارش شیرازه، مهدی فضائلی در یادداشتی با عنوان  «سازهای ناکوک» در واکنش به ادعاهای اخیر محمد جواد ظریف درباره پولشویی و فساد مالی در ایران نوشت: 
 
"فساد"در همه اقسامش زیانبار و در بعد اقتصادیش زیانبارتر است چرا که در اعتماد زدایی از حاکمیت نقش جدی تری دارد، خصوصا" در شرایطی که بخش زیادی از مردم در تنگنا باشند و مشکلات معیشتی جدی.
 
همین نقش مخرب فساد اقتصادی است که عده ای تلاش می کنند آن را به کل سیستم تعمیم بدهند و به تبع آن از کل سیستم سلب اعتماد نمایند.
همینجا لازم است به این نکته ظریف اما مهم اشاره کنم که فرق است بین "فساد سیستمی" و "فساد در سیستم".

فساد سیستمی به نوعی تداعی فاسد بودن کل سیستم را می‌کند که در چنین حالتی،مبارزه با فساد عملا" ممکن نخواهد بود و اگر احیانا" اقدامات ضد فساد هم مشاهده شود، باید در راستای رقابت باندهای فساد با یکدیگر تحلیل شوند.
 
اما فساد در سیستم، ممکن است و هیچ سیستمی خصوصا" در حد حاکمیت نمی تواند خود را مصون از فساد بداند.
 
امروز در کشور خودمان با قاطعیت میتوانیم ادعا کنیم اگر چه در سیستم فساد هست اما سیستم فاسد نیست! از همین رو اقدامات دستگاه قضایی کشور در جهت مبارزه با فساد بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.
 
مبارزه با فساد و عاملان آن از سویی نشانگر و اثبات کننده فاسد نبودن سیستم و از سوی دیگر کاهش دهنده فساد در سیستم است و این هر دو کمک می کند اعتماد عمومی به نظام تقویت شود و افزایش یابد.
 
شاید همین نتیجه و دستاورد است که عده ای را نگران کرده و اعدام دو مفسد اقتصادی را زیر سوال بردند!
چنین به نظر می رسد که عده ای همسو با دشمن کلا" بنای بر نق زدن و ایراد گرفتن از هر اقدامی را دارند.
 
دستگاه قضایی کشور نه تنها نباید به چنین سازهای ناکوکی وقعی بنهد بلکه باید با عزمی راسخ تر و اراده ای محکم تر، مبارزه با فساد و مفسدین را دنبال نماید و مطمئن باشد که افکار عمومی همراه و پشتیبان چنین اقداماتی است.
 
آنچه می تواند زنجیره مبارزه با فساد را تکمیل کند رفتن سراغ کسانی است که با تصمیمات غلط خود(در بهترین حالت) امکان و بستر فساد را فراهم کردند.
 
خرید وفروش کلان سکه و ارز توسط دلالان عمده و ایجاد اخلال در بازار آن هم در شرایط جنگ اقتصادی قطعا" مستوجب عقوبت های سنگین است اما نباید قصور و تقصیر برخی مسئولانی که با تصمیمات خود امکان دستیابی این دلالان را به هزاران سکه و میلیون ها دلار و یورو فراهم کردند نیز غفلت و چشم پوشی شود.
 
افکار عمومی ضمن قدردانی از رسیدگی سریع و قاطع به جرائم این مجرمان، در انتظار تکمیل حلقه های بعدی مبارزه با فساد است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان