کد خبر: ۱۲۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خانه هنرمندان در صدرا ساخته می‌شود

مانع محیط‌زیستی در مسیرصدرا-باجگاه!

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا از ساخت خانه هنرمندان و مصلای نماز جمعه در این شهر خبر داد و گفت: بزرگراه صدرا-باجگاه در یک محور به سد محیط‌زیست خورده است.
مانع محیط‌زیستی در مسیرصدرا-باجگاه!به گزارش شیرازه، خلیل حاجی پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران، آخرین وضعیت پروژه‌های اجرایی در شهر جدید صدرا را تشریح کرد و از اجرای 2 پروژه جدید «خانه هنرمندان» و «مصلای نماز جمعه»، در این شهر خبر داد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه عملیات اجرایی خانه هنرمندان شهر جدید صدرا در مساحت 10 هزار مترمربع زیربنا و با اعتبار اولیه 30 میلیارد تومان، از دهه فجر امسال آغاز خواهد شد، اظهار داشت: این خانه شامل سالن آمفی‌تئاتر، گالری، صحنه‌های نمایش و تمام فضایی است که هنرمندان به آن نیاز دارند، فضایی که حتی در شهر شیراز نیز در حال حاضر وجود ندارد.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: فاز نخست مصلای نماز جمعه شهر جدید صدرا نیز با اعتبار اولیه 10 میلیارد تومان در 1.5 هکتار ساخته خواهد شد که عملیات اجرایی آن مانند خانه هنرمندان، در دهه فجر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در ادامه این نشست خبری به پروژه بزرگراه صدرا - دوکوهک که در حال اجراست نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به یاری خدا، در بهمن‌ماه امسال اگر مشکل خاصی به وجود نیاید، به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتظار همکاری از محیط‌زیست

حاجی پور همچنین به پروژه اتصال مسیر صدرا به باجگاه اشاره کرد و مشکلاتی که بر سر راه این پروژه است و افزود: این پروژه از 4 محور در حال اجراست و تنها در یکی از محورها به مشکل برخورده و متوقف شده که با توجه به استدلال کارشناسان محیط‌زیست استان فارس، حدود 500 متر از فضای پارک بمو را اشغال می‌کند. درحالی‌که مطالعات ما نشان می‌دهد، این فضا در حاشیه پارک بوده و مشکل چندانی برای آن ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: انتظار ما از محیط‌زیست استان این است که اهمیت این پروژه را در خارج کردن صدرا از بن‌بست، مدنظر داشته و همکاری لازم را انجام دهند، چراکه پیش‌ازاین نیز طبق قراردادی که با این اداره بسته شده است، در مورد آن توافقات لازم انجام شده است.

این مقام مسؤول تأکید کرد: نظر محیط‌زیست برای ما محترم است اما این نکته را هم باید مدنظر داشت که پروژه به این مهمی را بدون حکم قضایی نمی‌توان متوقف کرد، ضمن اینکه باید استدلال منطقی برای چنین کاری داشت.

قطار برقی صدرا در راه است

حاجی پور در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی قطار برقی در صدرا خبر داد و گفت: این قطار برقی از محل اکو پارک فعلی تا ایستگاه راه‌آهن (محل پایان خط متروی شیراز) را به طول 9 کیلومتر پوشش می‌دهد که با نهایی شدن طرح آن، انتظار می‌رود از اوایل سال آینده کلنگ پروژه به زمین بخورد.


مانع محیط‌زیستی در مسیرصدرا-باجگاه!
 

ساخت شهر جدید تابناک در لامرد با مدرن‌ترین تکنولوژی روز

مدیر عمل شرکت عمران شهر جدید صدرا همچنین از آخرین مراحل تهیه طرح جامع ساخت شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد خبر داد و افزود: مشاور این طرح در حال نهایی کردن طرح ساخت این شهر است که احتمالاً تا پایان سال 97، این کار انجام خواهد شد و پس از تصویب در استان، به شورای عالی شهرسازی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به سفر هیات ایرانی به کره جنوبی و انتقال تجارب مفید در زمینه ساخت‌وسازها در شهرهای جدید نیز افزود: شهر جدید تابناک با ظرفیت 55 هزار نفر در لامرد مکان‌یابی شده و نکته مهم در مورد این شهر، ساخت آن با مدرن‌ترین تکنولوژی‌های شهرسازی ازجمله هوشمند سازی، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در ساخت‌وسازها و... است که از کشور کره جنوبی الگوبرداری شده است.

آخرین خبرها از مسکن مهر صدرا

این مقام مسؤول به مسکن مهر صدرا و آخرین خبرها در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: از 23 هزار واحد مسکونی مسکن مهر صدرا، 21 هزار و 700 واحد تحویل متقاضیان شده و تنها یک هزار و 200 واحد آن باقی‌مانده که یک هزار واحد مربوط به پروژه بناسازان رمضان است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه تکمیل شود.

وی همچنین از حذف 130 متقاضی مسکن مهر به علت عدم تکمیل پرداختی‌ها و اقساط مربوطه خبر داد و افزود: پرداختی این افراد زیر 10 میلیون تومان بوده و باوجود دادن مهلت به آنان، موفق نشدند که مبالغ باقی‌مانده را پرداخت کنند که به‌ناچار مجبور به حذف آنان شدیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا تصریح کرد: به علت بالا رفتن قیمت مصالح، مشکلاتی در روند ساخت پیش آمد که به دنبال این هستیم تا با حداقل قیمت پروژه‌های باقی‌مانده را ساخته و تحویل دهیم.

برگزاری هفته فرهنگی در صدرا

حاجی پور در ادامه به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در شهر جدید صدرا تحت عنوان کلی «هفته فرهنگی شهر صدرا» اشاره کرد و گفت: از 10 تا 15 آذرماه امسال این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

این مقام مسؤول افزود: یکی از برنامه‌های هنری این هفته برگزاری جشنواره فیلم و عکس شهرهای جدید خواهد بود که شهر جدید صدرا به همراه 17 شهر دیگر کشور، در این جشنواره به میزبانی صدرا، حاضر خواهد بود و قرار است به‌منظور هویت بخشی به شهرها، عکس‌ها و فیلم‌های شهرهای جدید به نمایش درآید.

مدیرعامل شهر جدید صدرا با بیان اینکه هنرمندان مطرح به این جشنواره دعوت خواهند شد، ضمن اینکه کارگاه‌های آموزشی نیز خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در همین راستا برخی آثار نقاشی نقاشان معاصر در سال 84، از سوی شرکت عمران خریداری شد و برای نخستین بار در شهر جدید اندیشه به نمایش درآمد و آذرماه امسال نیز در صدرا نمایش داده خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر جدید صدرا و هنرمندان استان فارس، تأثیرگذار خواهد بود.
فارس

نظرات بینندگان