کد خبر: ۱۲۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر تجلیل شدند/ خبرنگار شیرازه دو مقام کسب کرد

مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با تقدیر از برگزیدگان در بخش‌های مختلف برگزار شد که خبرنگار شیرازه دو مقام در بخش کشوری این جشنواره کسب کرد.

به گزارش شیرازه، مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی رسانه ای ابوذر امروز، پنجشنبه اول آذرماه در سالن شهید رکنی صدا و سیما برگزار شد و از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره تقدیر شد.

برگزیدگان این جشنواره، جوایز و تندیس‌های عناوین برتر را از معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس بسیج رسانه استان دریافت کردند.

در بخش کشوری اولین جشنواره رسانه ای ابوذر در حوزه حوزه خبر مرضیه امیری، خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با یادداشت «خبرنگار عزیز، روزت مبارک» که در آن به خبرهای تلخ و شیرین و همچنین مسائل صنفی خبرنگاران پرداخته شده بود مقام اول و همچنین خبری با عنوان «داد تولیدکنندگان از بیداد بانک‌ها» مقام سوم را کسب کرد. همچنین مریم احمدی خبرنگار خبرگزاری ایرنا مرکز فارس رتبه دوم کشوری در حوزه خبر را کسب نمود.

در بخش کشوری گزارش محمدامین افشارپور از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز فارس با عنوان «چند می گیری تصادف کنی» موفق به کسب مقام نخست شد. در این بخش سیده نصرت شجاعی از خبرگزاری صدا و سیما با گزارشی با عنوان درآمد کثیف قاچاقچیان مقام دوم و سمیرا مردانی از خبرگزاری فارس با گزارش میدانی مشکلات محله سنگ سیاه شیراز مقام سوم را به دست آورد.

در بخش کشوری عکس دو اثر احمدرضا مداح از خبرگزاری رضوی مقام اول و دوم و الهه پورحسین از باشگاه خبرنگاران جوان موفق به کسب رتبه سوم شد و همچنین احمدرضا سهرابی از روزنامه عصر مردم نیز تنها کارکاتوریست منتخب و راه یافته به مرحله کشوری این جشنواره است.

در مرحله استانی اولین جشنواره ابوذر، محمدامین افشارپور خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز فارس موفق به کسب مقام اول در حوزه خبر و و نغمه هنردار خبرگزاری برنا مقام دوم را از آن خود کرد.

در بخش گزارش مرحله استانی خانم ها سیده نصرت شجاعی سرپرست خبرگزاری صداوسیما موفق به کسب عنوان اول و دوم شد.

در بخش کاریکاتور مرحله استانی این جشنواره فرامرز کشتکار از دانشگاه شهید رجایی شیراز و احمدرضا سهرابی از روزنامه عصر مردم به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند.

همچنین از سید احمد نجفی رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز فارس با عنوان رسانه منتخب این استان با بیشترین آثار ارسالی به جشنواره شامل 63 اثر فاخر و همچنین از هیات داوران این جشنواره محمود شاکر رئیس دانشکده خبر شیراز، سیروس رومی و مهدی یزدانی با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی تجلیل شد.

رئیس بسیج رسانه استان فارس از ارسال 300 اثر به دبیرخانه اولین جشنواره ابوذر فارس خبر داد و گفت: 170 اثر از آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در مرحله کشوری و 130 اثر در مرحله استانی مورد داوری قرار گرفت.

مصطفی اژدری اظهار کرد: 16 اثر از بین آثار ارسال شده توسط هیات داوران این دوره از جشنواره انتخاب شد که 10 اثر از این تعداد به مرحله کشوری و شش اثر در مرحله استانی بود.

مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این مراسم ضمن تقدیر از بسیج رسانه ابراز امیدواری کرد که در سال آینده این جشنواره با همکاری تمام دستگاه‌هایی که رسالت فرهنگی دارند در سطح کشوری و به نحو احسن برگزار گردد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان