کد خبر: ۱۲۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷
مسئول بسیج دانشجویی فارس:

25 گروه جهادی در هفته بسیج در استان فارس خدمت رسانی خواهند کرد

قزل سفلی با بیان اینکه 25 گروه جهادی برای خدمت رسانی در استان انتخاب شده است، گفت: 15 گروه در شیراز و 10 گروه در شهرستانها مشغول خواهند بود.
25 گروه جهادی در هفته بسیج در استان فارس خدمت رسانی خواهند کردبه گزارش شیرازه، مسئول بسیج دانشجویی استان فارس یکم آذر ماه در جمع خبرنگاران مطالبی درخصوص بسیج و فعالیت هایش از ابتدای تاسیس تا چهلمین سالگرد شکل گیری انقلاب اسلامی بیان کرد و به تشریح برنامه های بسیج دانشجویی در هفته دفاع مقدس پرداخت.

اسماعیل قزل سفلی بسیج را یکی از پربرکت ترین گفتارهای بشری پس از انقلاب دانست که در ایجاد وحدت، نوع دوستی، ایجاد عزت و از خودگذشتگی و استقلال سیاسی پیشرفت همه جانبه و دفاعی از تمامیت ارضی کشور حرف نویی داشت.

وی با اعلام اینکه امروز این شجره طیبه که یادگار امام خمینی(ره) است در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی به مرحله ای از ارزش و بالندگی رسیده که در همه جای دنیا مقابل استکبار جهانی ایستاده، بسیج را نماینده گفتمان انقلابی در همه عرصه ها به ویژه علم، فرهنگ خدمت رسانی، سیاست و حتی عرصه های بین الملل است.

مسئول بسیج دانشجویی فارس از بسیج به عنوان پرچم مقدسی یاد کرد که رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس زیر سایه آن ایثارگری و جان فشانی کردند.

قزل سفلی بیان کرد: بسیج دانشجویی امروزه با رویکردهای علمی، فرهنگی، سیاسی، جهادی، تربیتی، آموزشی و ورزشی بستر فعالیت همه افراد با سلیقه های فکری متفاوت را فراهم کرده است.

وی (بسیج دانشجویی محور، علم، تبیین، وحدت و خدمت رسانی است) را شعار امسال عنوان کرد و افزود: محوری علمی یعنی مطالبه‌گری علمی و تخصصی با رویکرد مسئله محوری، می‌توان گفت که جنبش دانشجویی اعتراضی صرف کارکردش کمرنگ شده و باید مطالبه‌گری در کنار ترمیم‌گری برای پیشرانی انقلاب اسلامی داشته باشیم.

قزل سفلی در ادامه با بیان اینکه به موضوعِ نسبت رشته‌ های دانشگاهی با انقلاب اسلامی پرداخته‌ایم، گفت: یک هزار و دویست رشته دانشگاهی شبکه‌ای از نظام مسائل وجود دارد که تلاش کرده ایم آن ها را در چهار محورِ کشاورزی، سلامت، صنعت و گردشگری تعریف کنیم.

وی افزود: دانشگاه‌هایی که بتوانند در این جهت نقش‌آفرینی داشته باشند مشخص شده است؛ در قالب پرسمان دانشجویی پیشرفت نیز تاکنون جلساتی با مسئولان استان برگزار شده است.

مسئول بسیج دانشجویی فارس اظهار داشت: هنوز مسئولین شهری ما به درجه‌ای از اعتماد نرسیده اند که در جلساتی که با دانشجویان دارند، اصحاب رسانه نیز حضور پیدا کنند که به نظر می رسد خیلی به شفافیت و پاسخگویی ایمان ندارند این در حالی است ‌که پرسشگری حق تشکل‌ های دانشجویی و کنشگران اجتماعی است.

قزل سفلی از تهیه بسته های تبیین ظرفیت ها و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی تحت عنوان ایران بیست و بسته های آمریکا شناسی و تبیین ظرفیت های اسران اسلامی جهت ارائه در دانشگاه ها و نماز جمعه خبر داد و بیان کرد: در تلاش هستیم در فضای مجازی به این موضوع بپردازیم.

وی با طرح این سوال که چرا نباید دانشجویان و جوانان ما بدانند که آمریکا در چه وضعی است و از لحاظ اقتصادی چهار سال از چین عقب است، اذعان داشت: حقایقی درباره آمریکا وجود دارد که سعی کرده ایم در بسته های آمریکا شناسی بخشی از آنها را مطرح کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه به فعالیت های جهادی این ناحیه پرداخت و گروه های جهادی را ظرفیتی برای ارتباط با کف جامعه و اقشار مختلف دانست.

قزل سفلی با بیان اینکه 25 گروه جهادی برای خدمت رسانی در 25 منطقه در فارس انتخاب شده که برای کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه خدمات در عرصه های آموزشی، تربیتی، مشاوره ای، بهداشت و درمان، عمران و غیره فعالیت خواهند کرد، اظهار داشت: 15 گروه در شیراز و 10 گروه در شهرستانها مشغول خواهند بود.

قزل سفلی در ادامه به طرح زکات دانایی اشاره کرد و گفت: این طرح به همت دانشجویان لیسانس تا دکترا در مناطق محروم، جهت توانمند سازی دانش آموزان، مشاوره تحصیلی به آنها و غیره از سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: برنامه های دیگر چون برگزاری تریبون آزاد و مناظره در دانشگاه‌ها، برگزاری جشنواره‌ های عکس و فیلم، تشکیل شبکه تحلیل گرانِ انقلاب اسلامی و حضور در مدارس، مساجد و محله های برگزاری نماز جمعه و برگزاری جشن هفته وحدت و دیدار با علمای اهل سنت را در هفته بسیج خواهیم داشت.

مسئول بسیج دانشجویی فارس بیان کرد: گردهمایی فرزندان امام روح ‌الله در قالب 50 برنامه در سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.

قزل سفلی با اظهار اینکه با وجود گذشت 30 سال از تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، بسیج دانشجویی توجه به خود و نقد درون گفتمانی را نیز در نظر دارد، گفت: بازخوانی پیام امام و بررسی مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری از بسیج دانشجویی و چگونگی نقش‌آفرینی در دهه 50 انقلاب اسلامی را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: مسائل و مشکلات در کشور زیاد است اما باید ظرفیت ‌ها و موفقیت ‌ها را نیز ببینیم، انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که دهه 40 را پشت سر گذاشته و وارد دهه 50 می‌رسد که این مقدمات شکل‌ گیری تمدن نوین اسلامی است.
نظرات بینندگان