کد خبر: ۱۲۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

بهار کتاب در پائیز شیراز

آخرین ماه از فصل پائیز همیشه برای مردم شیراز یادآور روزهای خوش بهار کتاب بوده است؛ بهار کتاب شیراز حالا به عنفوان جوانی رسیده، اگرچه در بعضی سال‌های عمر تبی بر پیشانی‌اش نشست و بیمار و حال ندار شد.
بهار کتاب در پائیز شیراز
به گزارش شیرازه، امسال شیراز، شهر ادب و ادبیات، شهر شعر و هنر و فلسفه، شهر تاریخ و تمدن و فرهنگ، بار دیگر بهار کتاب را در هفته اول آخرین ماه پائیزی سال، تجربه خواهد کرد؛ همزمان با هفته‌‌ی بسیج و وحدت، ایامی که امیدواریم بر پربارتر شدن نمایشگاه امسال تاثیرگذار خواهد بود.

نمایشگاه هفدهم کتاب شیراز، قرار است شنبه سوم آذرماه و در آستانه ولادت پرسعادت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، امامی که صدها عالم را علم آموخت و بشریت را مدیون خود کرد، طی آیینی افتتاح می‌شود و پذیرای علاقه‌مندانی خواهد بود که این فصل را برای همیشه در خاطر سپرده‌اند و با آن خاطره‌ها دارند.

مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب شیراز اعلام کرده است که مراسم گشایش این رویداد فرهنگی، ساعت ده صبح شنبه سوم آذرماه و با حضور تنی چند از مسئولان وزارت ارشاد، برگزار می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

مهدی امیدبخش از حضور ناشران، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال در این رویداد فرهنگی خبر داد و تاکید کرد که نمایشگاه هفدهم کتاب همانند سال‌های گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس، شهرک گلستان شیراز برپا خواهد شد و تا نهم آذر تداوم دارد.

معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد فارس میزان تخفیف پیش بینی شده را حداکثر چهل درصد اعلام و خاطرنشان کرد: بیست درصد تخفیف بن و تا سقف بیست درصد نیز تخفیف ناشران را پیش‌بینی کرده‌ایم.

امیدبخش، ابراز امیدواری کرد که امسال ممیزی به گونه‌ای باشد که پای کتاب‌های قاچاق، به فرهنگی‌ترین رویداد سال استان فارس باز نشود و گفت: خوشبختانه نمایشگاه کتاب شیراز اکنون جایگاه خوبی در کشور دارد و امیدواریم هرسال با همکاری تمام افراد تاثیرگذار، ناشران، نویسندگان، ادیبان، شعرا، فرهنگوران، رسانه‌ها و خبرنگاران و عکاسان و همه اهالی فرهنگ و هنر، تقویت شود.

معاون ارشاد فارس با بیان اینکه نمایشگاه طی هفت روز فعالیت خود، به شکل یکسره و از صبح تا شب باز است، گفت: برنامه‌های فرهنگی ترویجی بسیاری در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیاری در حاشیه نمایشگاه تهیه شده است که تا به امروز ٧٠٠ ناشر ثبت نام کرده‌اند و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب فارس امکان خرید کتاب از کتابفروشی های استان با همان درصد تخفیف نمایشگاه فراهم خواهد بود که از طریق جراید و رسانه نشانی کتابفروشی ها اطلاع رسانی خواهد شد .

او با بیان اینکه عمده نظارت‌ توسط تیم نظارتی موسسه نمایشگاه‌ها از تهران اعمال می‌شود و بخشی هم بر عهده تیم‌های نظارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر در نمایشگاه خواهد بود، تاکید کرد که قطعا مردم هم باید در این بخش به ما کمک کنند.

امیدبخش برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ترویجی صبح و بعدازظهر را یادآور شد و اعلام کرد که مکانی برای برگزاری برنامه رونمایی کتاب پیش بینی شده است.

این مقام فرهنگی با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت شانزده دوره نمایشگاهی بررسی و برای ارتقاء سطح کیفی و کمی نمایشگاه هفدهم استفاده شده است، گفت: ایجاد فضای استراحت برای بازدیدکنندگان، ترتیب قرارگرفتن غرفه‌ها، راهکارهایی برای راهنمایی مراجعه کنندگان و دسترسی بهتر آنها به غرفه‌ها و دیگر موارد.

امیدبخش از تلاش برای معرفی داشته‌های فارس طی روزهای برگزاری نمایشگاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با پیش بینی و روزهایی به نام شهر و فعالان فرهنگی، برنامه‌های کارآمدی برای معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی تمام استان برگزار شود.

بر اساس گزارش ها و به گفته معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، یکی از موارد مثبت نمایشگاه کتاب امسال، افزایش حدود بیست و پنج درصدی حجم ریالی بن عرضه شده در نمایشگاه هفدهم است.

امیدبخش اعلام کرد که بالغ بر 15 میلیارد ریال بن کتاب، برای عرضه به علاقه‌مندان پیش بینی شده است.

ایسنا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان