کد خبر: ۱۲۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

مدیران استان فارسی که قصد بازدید از نمایشگاه کتاب را دارند بخوانند!

مدیران و مسئولان محترم خرید و فروش در نمایشگاه کتاب ممنوع نیست! بهتر است در کنار حرف‌های خوب درباره لزوم ترویج مطالعه دست به جیب شده و چند کتاب هم بخرید تا حرف‌هایتان عملا به دل مخاطب بنشیند.
مدیران استان فارسی که قصد بازدید از نمایشگاه کتاب دارند بخوانند!
شیرازه، هرساله به مناسبت روز و هفته کتابخوانی پاییز هزار رنگ، رنگ و بوی کتاب هم به خود می‌گیرد و حداقل تا چند روز اسم کتاب و کتابخوانی سر زبان ها می‌افتد و سوژه رسانه‌ها می‌شود.

برپایی نمایشگاه کتاب یکی از پررنگ ترین رویدادهای این فصل است که هر ساله تکرار می‌شود همین تکرار سالانه می‌تواند کمک کند که برگزارکنندگان نمایشگاه با مرور تجربیات سال‌های قبل هرسال بتوانند نمایشگاهی بهتر از گذشته برپا کنند. بازدید کنندگان محترم نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با مرور تجربیات گذشته می‌توانند بازدید های بهتری رقم بزنند.

از آنجا که علاوه بر حضور اقشار مختلف مردم، رسانه‌ها و برخی مدیران و مسئولان از مخاطبان همیشگی نمایشگاه هستند و ارتباط تنگاتنگی باهم دارند تصمیم گرفتیم با ذکر چند نکته که برآمده از خاطرات حضور چندین ساله در نمایشگاه‌های کتاب است به مدیرانی که قصد بازدید از نمایشگاه کتاب را دارند کمک کنیم که از تجربیات سال‌های گذشته استفاده کنند و کیفیت بازدید خود را ارتقا دهند :

*مدیران و مسئولان محترم توجه کنید! نمایشگاه کتاب غیر از غرفه رسانه‌ها که در یک راهرو تجمیع شده غرفه‌های دیگری هم دارد و حضور موثر مسئولان و مدیران شهری و استانی می‌تواند باعث دلگرمی غرفه داران و مردم کتاب دوست باشد.

*مدیر محترم و مسئول گرامی که با هر سمتی به نمایشگاه می‌آید و علاقه دارد بازدیدش رسانه‌ای بشود برای اینکه به خودش و اهالی رسانه دردسر ندهد لازم است شان مکان و موضوع نمایشگاه را رعایت کرده و اطلاعاتش را به روز کند و بعد راهی نمایشگاه بشود. حداقل اینکه اسم چند کتاب و نویسنده و شاعر و ناشررا به خاطر داشته باشد. اصلا کار سختی نیست. امتحان کنید.

*در مملکتی که پرمشغله‌ترین مسئول آن در جایگاه رهبری در کتابخوانی رکورددار است و هرساله با تقریظ‌ها و معرفی کتاب در مناسبت‌های مختلف کمک شایانی به ترویج کتاب و کتابخوانی می‌کند، مشغله کاری دلیل موجهی برای به یاد نیاوردن آخرین کتابی که مطالعه کردید نیست. لطفا به فرمان صریح رهبری اگر مطالعه ندارید مسئولیت هم نداشته باشید.

*مدیران و مسئولان محترم خرید و فروش در نمایشگاه کتاب ممنوع نیست! بهتر است در کنار حرف‌های خوب درباره لزوم ترویج مطالعه دست به جیب شده و چند کتاب هم بخرید تا حرف‌هایتان عملا به دل مخاطب بنشیند.

*اگر اهل خرید نیستید لااقل در این نابسامانی قیمت کاغذ و اوضاع نشر توقع اهدای کتاب از ناشران و غرفه داران نداشته باشید.

*قطعا الزامی نیست که هر مسئولی در دوران طلایی مسئولیتش کتاب بنویسد و در روزهای شلوغ نمایشگاه کتاب رونمایی کند. کتاب نوشتن و رونمایی کتاب را به اهلش بسپارید واین هشدار را جدی بگیرید که اگر رونمایی از کتاب هم دچار چشم و هم چشمی مدیریتی وسیاسی و ابزاری برای حجیم کردن گزارش کارها تبدیل شد، اوضاع کتابخوانی وخیم تر می‌شود.

بازدید خوبی برای همه مدیران و مسئولان مختلف شهری و استانی از بهار کتاب در پاییز دل انگیز رنگارنگ  آرزومندیم. البته یک عده از مدیران که بعضا انتشارات اداره شان در نمایشگاه غرفه هم دارند اصلا نمایشگاه کتاب و این رویدادها را قابل نمی‌دانند که حضور بهم رسانند. مزاحم خواب سنگین شان نمی‌شویم ان شالله که خدا بیدارشان کند.
نظرات بینندگان