کد خبر: ۱۲۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس:

«دیدار با آقای نویسنده» سهم هنرمندان بومی در کتابخانه های عمومی فارس را تقویت می‌کند

منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس گفت: در نهاد کتابخانه‌های عمومی هم کمیته خرید منابع بومی و استانی داریم و با نگاه حمایتی در سال چندین بار آثار آنها را خرید می کنیم. این طرح یک سال نیم است که راه افتاده است.
به گزارش شیرازه، نهاد کتابخانه‌های عمومی یکی از نهاد های متولی ترویج کتاب و کتابخوانی است که در هفته کتاب برنامه‌های خوبی مانند بزرگداشت روز کتاب و کتاب خوانی و تجلیل از مقام کتابدار برگزار می‌کند و اخباری از کتابخانه‌های عمومی استان به روز می شود و طرح های مختلفی را با هدف ترویج کتابخوانی رونمایی می‌کنند.

 منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه در پاسخ به اینکه به روز ترین و مجهزترین کتابخانه عمومی شیراز کدام است، ابراز داشت: چون کتابخانه‌ها سهمیه کتابشان مشخص است و همزمان به روز می‌شوند همه تقریبا در یک سطح هستند اما گاهی کتاب‌هایی به بعضی کتابخانه‌ها اهدا می شود که برخی کتابخانه‌ها را خاص می‌کند. به عنوان مثال اهدای کتابخانه شخصی مرحوم غلامحسن اولاد در طرح ماندگاران به کتابخانه رئیسی آن را از نظر ادبیات خاص کرده است.  کتابخانه حافظیه در حوزه حافظ شناسی  وسعدی شناسی و زبان عربی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. کتابخانه عمومی روزبهان در حوزه هنر خاص است و کتابخانه شهید دستغیب عمده ترین ویژگی ان بخش نشریات آن است.

روح الله منوچهری در پاسخ به اینکه خودتان عضو کتابخانه هستید یا خیر نیز اظهار داشت: بله، خودم عضو کتابخانه رئیسی هستم و هرسال هم عضویت من تمدید می‌شود.

وی در خصوص سهم نویسندگان و شاعران بومی در کتابخانه های عمومی فارس پاسخ داد: ما دراین باره جلسات متعددی با هنرمندان بومی داشتیم اخیرا هم در همین هفته کتاب با برخی نویسندگان شیراز جلسه داشتیم. در نهاد کتابخانه‌های عمومی هم کمیته خرید منابع بومی و استانی داریم و با نگاه حمایتی در سال چندین بار آثار آنها را خرید می کنیم. این طرح یک سال نیم است که راه افتاده است.

منوچهری یاداور شد: طرح «دیدار بااقای نویسنده» هم به تازگی کلید زدیم و هر فصل قرار است به دیدار نویسندگان بومی شاخص  هم آقایان و خانم ها برویم و با اطلاع از آثار و کارنامه حرفه ای آنها در بروزرسانی کتابخانه‌ها از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

نهاد کتابخانه های عمومی فارس در هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس از بهترین طرح ترویجی خود در حوزه کتاب رمزگشایی می‌کند.

وی در ادامه گفتگو در خصوص آخرین کتابی که خوانده اظهار داشت: آخرین کتابی که در حال خواندن هستم «انسان خردمند» نام دارد و موضوع آن تاریخ بشرهست. آخرین کتابی که تمام کردم هم قالب طنز داشت و نام آن «من امیرارسلان داستان هستم »بود.

منوچهری درباره بهترین طرحی که امسال برای ترویج کتاب وکتابخوانی در نهادکتابخانه های عمومی فارس انجام شده اعلام کرد: قصد داریم در ویژه برنامه ای در نمایشگاه کتاب فارس بهترین طرح مان را برای ترویج کتاب در سال جاری معرفی کنیم. بهترین برنامه ما برای سال آینده هم فاز دوم همان طرح است.
نظرات بینندگان