کد خبر: ۱۲۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷
امام جمعه شیراز در گفتگو با شیرازه خبر داد:

صدای پای بازارچه فرهنگ در نماز جمعه شیراز

آیت الله دژکام گفت: برای شیراز هم یک بازارچه فرهنگ طراحی کردیم که در ورودی نماز جمعه راه اندازی شود و کتاب و محصولات فرهنگی در این بازارچه معرفی خواهد شد.
صدای پای بازارچه فرهنگ در نماز جمعه شیراز
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز  اولین مهمان غرفه شیرازه در هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس بود.

وی در خصوص حسن استفاده از تریبون نماز جمعه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به صورت مستمر در پاسخ به خبرنگار شیرازه گفت: انجام این کار در تریبون نماز جمعه که کار من نیست، کار ستاد است و ما معمولا در جهرم این کار را انجام می‌دادیم. برای شیراز هم یک بازارچه فرهنگ طراحی کردیم که در ورودی نماز جمعه راه اندازی شود و کتاب و محصولات فرهنگی در این بازارچه معرفی خواهد شد. از آقای فخار زاده مسئول ستاد نمازجمعه باید پرسید که کار به کجا رسید و دقیقا چه زمانی  عملیاتی می‌شود.

آیت الله دژکام ابراز داشت: در خطبه نیز بعضی وقتها یک مطلبی پیش بیاید این کار را کردم و متناسب با مطالبی که مطرح شده کتابی هم معرفی کردم اما به عنوان کار مستمر گمان می کنم از وظیفه خطبه خارج است. البته گاهی سعی می کنیم در بین مطالب کتاب هم معرفی کنیم.

امام جمعه شیراز در خصوص آخرین کتابی که مطالعه کرده نیز پاسخ داد: معمولا کتاب‌های مختلفی می‌خوانم اما آخرین کتابی که در دست گرفتم و هنوز مشغول خواندن آن هستم کتاب « دوستی به مثابه جهان‌بینی: نگرش نوین به مقوله دوستی در تمدن اسلامی و سیاست جهانی» است.

وی در پاسخ به اینکه قصد خرید از نمایشگاه دارید یا خیر نیز با خنده گفت: به قصد خرید نیامدم برای افتتاحیه دعوت شدم.
نظرات بینندگان