کد خبر: ۱۲۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷

رونمایی از سه اثر نوانتشار در دومین روز بارانی نمایشگاه کتاب فارس

دومین نشست تخصصی هنر و ادبیات در هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس با رونمایی از سه کتاب برگزار شد.
رونمایی از سه اثر نوانتشار در دومین روز بارانی نمایشگاه کتاب فارس
به گزارش شیرازه، دومین نشست تخصصی هنر و ادبیات در دومین روز بارانی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس با رونمایی از سه کتاب از یکی از ناشران موفق استان فارس برگزار شد.

در این نشست کتاب «آب و آتش» نوشته دکتر نسرین دانش، رمان «غیرت عشق» نوشته پریسا زارع و مجموعه داستان کودک «زهرا و سارا» نوشته زهرا سامانی در سه ژانر متفاوت  که توسط انتشارات صبح انتظار به تازگی منتشر شده رونمایی شد.

دکتر دانش در حاشیه مراسم رونمایی از پنجمین کتابش گفت: من روانپزشکم اما علاقه من به نوشتن برخاسته از علاقه به کتاب خواندن از دوره نوجوانی تا امروز است. از آنچا که همیشه بزرگترین سرگرمی من کتاب خواندن بود، خواندن کتاب‌های زیاد مرا به سمت نوشتن سوق داده و امروز شاهد رونمایی از پنجمین اثرم هستم. وی در خصوص موضوع کتاب جدیدش نیز توضیح داد: کتاب آب و آتش راهکارهای رهایی از کشمکش را در تنگناها و وضعیت‌های استرس زا آموزش می‌دهد که طبیعتا در زندگی هر فردی این موقعیت‌ها وجود دارد و همه به مهارتی نیاز دارند که بتوانند با موفقیت این شرایط را پشت سربگذارند.

زهرا سامانی روانشناس کودک و نوجوان نیز در خصوص مجموعه داستان کودکش گفت در حقیقت این کتاب شامل خاطرات و چالش‌های کودکی من و خواهرم هست که از همین تریبون این کتاب را به خانواده ام به خصوص پدر و مادر عزیزم تقدیم می‌کنم. چون به خاطر رشته تخصصی ام با کودک و نوجوانان زیادی سروکار دارم حس کردم این مجموعه داستان می تواند برای انها مفید باشد از همه آحاد جامعه به خصوص پدران و مادران تقاضا دارم با کتاب قهر نکنند تا بتوانند دانش خود را به صورت مداوم به روز کنند.

مسئول کمیته ویژه برنامه‌های ترویجی و فرهنگی  نمایشگاه کتاب فارس نیز در این نشست گفت: هفدهمین نمایشگاه فارس یک تفاوت عمده دارد و ان این است که برنامه‌های جنبی به برنامه های ویژه تغییر نام یافته و و این نشست ها به جای اینکه جنبی تلقی شود در بطن نمایشگاه قرار گرفته است.

حسن دهقان تصریح کرد: رونمایی از آثار اتفاق خوبیست اما تنها روبان بریدن و پارچه انداختن از روی کتاب‌ها و صدای تشویق‌ها کافی نیست. از شما کتاب دوستان که در این شرایط جوی خود را به نمایشگاه رساندید و در این مراسم رونمایی شرکت کردید تقاضا داریم با خرید این آثار نو انتشار از نویسندگان و ناشران حمایت کنید.وی افزود:حلقه توزیع کتاب ما دچار نقص جدی است هر کس به اندازه وسع خودش لازم است برای مرهم گذاشتن بر این بیماری بغرنج تلاش کند. اگر درصد کمی از هزینه های خورد و خوراک را جهت خرید کتاب و محصولات فرهنگی هزینه کنیم کمک شایانی به بهبود حلقه توزیع کتاب خواهد شد.

گرچه بارش شدید باران ساعات ابتدایی روز دوم را خلوت کرده بود اما کتابدوستان عصر روز دوم بارش رحمت الهی را به فال نیک گرفته و به رغم بارش شدید از فرصت میلاد پیامبر مهربانی ها و روز تعطیلی استفاده کرده و به نمایشگاه کتاب آمدند و با حضورشان رونق بخش نمایشگاه بودند.

نشست با اتحادیه ناشران و نشست روز فرهنگ شهر دوستدار کتاب اوز و جشن میلاد پیامبر مهربانی ها از جمله برنامه های عصر این روز بود.

نظرات بینندگان