کد خبر: ۱۲۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷

نمایشگاه کتاب فارس تمدید شد/فروش بن از مرز 600میلیون گذشت/طرح‌های فصلی فروش کتاب زیر چتر حمایت تبلیغاتی متولیان فرهنگی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت:طرح های فروش فصلی تازه شروع شده و هنوز خوب جا نیفتاده است البته کتابفروشی‌های شیراز جزو پرفروش‌ترین‌های کشور بودند.
نمایشگاه کتاب فارس تمدید شد/فروش بن از مرز 600میلیون گذشت/طرح‌های فصلی فروش کتاب زیر چتر حمایت تبلیغاتی متولیان فرهنگی
به گزارش شیرازه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس  در گفتگو با خبرنگار شیرازه از تمدید هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس تا عصر جمعه نهم آذر ماه خبر داد.

صابرسهرابی  اعلام کرد: تا پایان روز سه شنبه آخرین آماری که دارم 650 میلیون تومان فروش بن داشتیم و این میزان فروش بن نشان دهنده این است که مردم استقبال خوبی از نمایشگاه داشتند. به خاطر استقبال مردم و تمایل غرفه داران نمایشگاه یک روز تمدید شد و تا عصر جمعه ادامه دارد.

وی در آخرین ساعات روز چهارم نمایشگاه مهمان غرفه شیرازه شد و از پوشش مناسب سایت خبری تحلیلی شیرازه در نمایشگاه کتاب تشکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس در خصوص تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه توضیح داد: با توجه به 700 ناشری که برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده بودند می‌توانستیم نمایشگاه را گسترده تر کنیم اما ما بهترین‌ها را انتخاب کردیم و با 400 ناشر نمایشگاه بر گزار شد.

سهرابی تصریح کرد: هرچند امسال با افزایش قیمت کتاب روبرو بودیم اما با فروشنده غرفه ها که صحبت داشتم از استقبال مخاطبان و میزان فروش راضی بودند.

وی درباره ضعف تبلیغات که بعضی ناشران آن را دلیل خلوت بودن نمایشگاه می‌دانستند پاسخ داد: ما امسال تبلیغات خوبی برای نمایشگاه داشتیم. در حال حاضر با همکاری شهرداری در 52 نقطه شهر بیلبورد تبلیغاتی درباره نمایشگاه کتاب فارس برپاست و  پشت خیلی از اتوبوس های سطح شهر زمان و مکان نمایشگاه کتاب به شهروندان اطلاع رسانی شده، علاوه بر آن هر شب رادیو مصاحبه داشتم. در تلویزیون هم مصاحبه زنده داشتم . همچنین خبرگزاری‌ها و سایت های خبری و روزنامه‌ها هم برای پوشش نمایشگاه همراهی خوبی داشتند.


طرح‌های فصلی فروش کتاب هم زیر چتر حمایت تبلیغاتی متولیان فرهنگی استان می‌آیند


 در پایان این گفتگو یادی هم از اجرای طرح پاییزه درسکوت تبلیغاتی کردیم، سهرابی در خصوص جای خالی پشتوانه تبلیغاتی که صرف حمایت از نمایشگاه کتاب می‌شود برای سایر طرح‌های ملی برای ترویج کتابخوانی مثل طرح‌های فروش فصلی در کتابفروشی‌ها که اخیرا شاهد اجرای آن بودیم نیز پاسخ داد:ما از زمان دقیق اجرای طرح‌های فصلی اطلاع نداشتیم. در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها به صورت مستقیم از سراسر کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد  در ارتباط هستند. یک بودجه هم به خود کتابفروشی‌ها برای تبلیغات می‌دهند. اطلاع رسانی عام هم معمولا از طریق صدا و سیما انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح های فروش فصلی  تازه شروع شده و هنوز خوب جا  نیفتاده است البته کتابفروشی‌های شیراز جزو پرفروش‌ترین‌های کشور بودند.با توجه به اینکه همه وظیفه داریم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم از فصل بعد از طرح‌های فروش فصلی کتاب هم حمایت تبلیغاتی می‌کنیم و سعی می‌کنیم با جلب ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها تبلیغات خوبی برای این طرح‌ها داشته باشیم.

سهرابی در خصوص آخرین کتابی که خوانده نیز پاسخ داد: اخیرا کتابی با موضوع زندگی نامه میرزا رضای کرمانی خواندم که تجربیات جالبی از زندگی مبارزاتی و خانوادگی وی را بیان می‌کند. کتاب بسیار جذابی است وخواندن آن را به همه کتاب‌دوستان توصیه می کنم.

 
نظرات بینندگان