کد خبر: ۱۲۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷

دارندگان فیش حج اقدام‌به تکمیل اطلاعات کنند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با فراخوان عمومی برای برنامه ریزی و اولویت بندی اعزام به خانه خدا،تمام دارندگان فیشهای حج تمتع برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه سازمان حج اقدام کنند.
دارندگان فیش حج برای تکمیل اطلاعات اقدام کنندبه گزارش شیرازه، حمید محمدی در حاشیه معارفه مدیر جدید حج و زیارت استان قزوین اظهارداشت: اعزام به عتبات عالیات به صورت متداول برنامه ریزی شده و در حال انجام است البته مدتی یک وقفه جزیی و اشکالی برای اخذ روادید ایجاد شده بود که برطرف شده و اعزام ها در حال انجام است و انشاء لله با مساعدت بانک مرکزی و سازو کار اتخاذ شده و تامین ارز مورد نیاز از طریق بانک مرکزی برای ادامه اعزامها مشکلی نداریم.
 
اعزام ۶۰۰ هزار نفر به عتبات عالیات
 
محمدی در خصوص تعداد اعزام های عتبات گفت: چون ثبت نام به صورت مستمر  و حتی روزانه انجام می شود در طول سال حدود ۶۰۰ هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات اعزام می شوند.

وی بیان کرد: در خصوص اعزام به حج طبق سهمیه ای که عربستان به کشورها می دهد مانند سال قبل حدود ۸۶ هزار نفر تعیین شده و بسته به شرایط کشور عربستان و مذاکرات انجام شده امیدواریم مانند سال گذشته اعزام زائر داشته باشیم.


 
اطلاعات دارندگان فیش حج تکمیل می شود
 
محمدی بیان کرد: یک کار جدیدی از سوی سازمان حج و زیارت انجام شده تا اطلاعات متقضاضیان زیارت خانه خدا تکمیل شده و ساماندهی شود.
 
رئیس سازمان حج و زیارت یادآورشد: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که قبلا برای حج تمتع ثبت نام کرده و برای زیارت به خانه خدا همچنان در انتظار تشرف و نوبت هستند اما اطلاعات دقیقی از این افراد در اختیار نبود.
 
وی تصریح کرد: اطلاعات ثبت نام کنندگان حج که مثلا چه طیف سنی هستند، جنسیت، سطح تحصیلات و اطلاعات ارتباطی و شماره تماس و نشانی این افراد را نداشتیم که فراخوان داده ایم تا همه کسانی که دارای فیش ودیعه گذاری حج تمتع هستند حتما به سامانه سازمان حج و زیارت مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنند تا سازمان با داشتن اطلاعات لازم و به روز بتواند نسبت به برنامه ریزی و اولویت بندی افراد اقدام کند.
 
امسال ۸۶ هزار نفر به حج تمتع اعزام می شوند
 
محمدی بیان کرد: با تکمیل اطلاعات می توانیم برای آموزش ها، اطلاع رسانی و خدمات رسانی بهتر مانند امور پزشکی، اعزام و برنامه ریزی اقدام کنیم.



رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهارداشت: فراخوانی که برای سال ۹۸ انجام می شود در  ماه آینده بر مبنای کسانی است که تکمیل اطلاعات کرده اند و همه کسانی که دارای فیش حج تمتع هستند صرفنظر از نوبت و سال ثبت نام لازم است برای تکمیل اطلاعات اقدام کنند.
 
محمدی گفت: امسال هم سهمیه کشور برای اعزام دوره آینده به حج تمتع حدود ۸۶ هزار نفر است.
مهر
نظرات بینندگان