کد خبر: ۱۲۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷

آغاز به‌کار کنفرانس متخصصان فضای سایبری کشورهای اسلامی در شیراز

نهمین کنفرانس بین‌المللی متخصصان فضای سایبری کشورهای اسلامی به میزبانی شیراز و با حضور متخصصین این حوزه از هشت کشور اسلامی آغاز به کار کرد
آغاز به‌کار کنفرانس متخصصان فضای سایبری کشورهای اسلامی در شیراز
به گزارش شیرازه، دبیر اجرایی نهمین کنفرانس بین‌المللی متخصصان فضای سایبری کشور های اسلامی چهارشنبه 7 آذر آیین گشایش این کنفرانس بیان کرد: برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران میزبان این کنفرانس است.

وی افزود: طی چهار روز متخصصان فضای سایبری کشورهای عضو به تبادل تجربیات خود از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه می‌پردازند .

شیخی با اشاره به ارائه 14 مقاله، برگزاری سه کارگاه آموزشی و ایراد 12 سخنرانی کلیدی در این کنفرانس خاطرنشان کرد: در این کنفرانس با تبادل نظرات برنامه‌های مشترک و همکاری‌های متقابلی بین ایران و سایر کشورهای عضو تعریف خواهد شد.

وی یادآور شد: کشورهای اسلامی عضو، سالانه به ارائه آگاهی‌های لازم و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مقابله با تهدیدات سایبری مشترک می‌پردازند.

معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در ادامه با اشاره به ایجاد بیش از ۳۵ مرکز تخصصی جذب نیروی جوان، گفت: علاوه بر کشورهای اسلامی عضو، گروه‌های تخصصی از دانشگاه‌های کشور در این کنفرانس حضور دارند و می‌توانند به تبادل اطلاعات خود برای مقابله با بد افزارها و تهدیدات سایبری بپردازند.

سید هادی سجادی اضافه کرد: تمام کشورها با انواع تهدیدات سایبری روبه‌رو هستند و هر کشور برای مقابله با آن سیستم‌هایی ایجاد می‌کند.

به گزارش اییسنا، نهمین کنفرانس متخصصان فضای سایبری کشور های اسلامی با هدف بررسی  تجربیات به دست آمده از تهدیدات جدید و ارتقای علمی کشورهای اسلامی در مقابله با تهدیدات سایبری از امروز به مدت چهار روز در هتل بزرگ شیراز در حال برگزاری است
نظرات بینندگان