کد خبر: ۱۲۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

رونمایی از جدیدترین اثر نویسنده رمان های امنیتی/ نَه ادامه کتاب حیفا

آئین رونمایی و جشن امضای کتاب «نَه» با حضور محمدرضا حدادپور جهرمی نویسنده اثر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و شهردار شیراز برگزار شد.
به گزارش شیرازه، آئین رونمایی و جشن امضای کتاب «نَه» در آخرین روز از نمایشگاه کتاب فارس با حضور محمدرضا حدادپور جهرمی نویسنده اثر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و شهردار شیراز برگزار شد.

نویسنده کتاب «نَه» به تبیین نکاتی درخصوص آثار خود پرداخت و گفت: قبل از اینکه نوشتن رمان هایم را آغاز کنم در عرصه فضای مجازی وارد شدم و پس از دو ماه فعالیت که هیچ بازخوردی نداشت متوجه شدم باید در مسیری گام بردارم که ایده نویی داشته باشم، بنابراین به دلیل نداشتن ایده فعالیت در فضای مجازی را کنار گذاشتم و به شکل دیگری کارخود را شروع کردم.

حدادپور جهرمی با اشاره به اینکه پس از حدود دو ماه تحقیق و مشورت، به این نتیجه رسیدم که کشور ما در سه حوزه استراتژیک، امنیت و زن بکر است، خاطرنشان کرد: متوجه شدم که افراد بسیاری در این سه بخش صحبت می کنند اما درباره آن بصورت تخصصی صحبت نشده بود و یا اگر هم وجود داشت آثار سنگین بود و برخی مواقع هم آنقدر کوچه بازاری بود که خیلی توجه ها را جلب نمی کرد.

این روحانی نویسنده اظهار داشت: طرحی بر اساس این سه حوزه طراحی شد که باید گفت امنیت به عنوان کلمه ای بسیار مهم و حتی مقدس مورد توجه قرار گرفت و زن نیز واژه ای است که تا آخرین روزی که می نویسم با آن کلمه کار دارم.

وی با بیان اینکه قبل از نوشتن دیدم برای حرف زدن هنری که از مادرم آموخته بودم کمک اساسی می کند، به دوران راهنمایی خود اشاره کرد و گفت: مادرم از ابتدای راهنمایی موضوعات مختلفی را برای نوشتن مشخص میکرد و با من نوشتن را کار می کرد تا یاد بگیرم.

حدادپور با تاکید بر نقش فوق العاده مادر، اظهار داشت: تب و تاب نوشتن را مادرم در من ایجاد کرده بود که الان می توانم بواسطه آن حرف بزنم و اکنون با تمامی موضوعات اعم از موضوعات ریز و درشت اطراف و محل زندگی گرفته تا دنیا که درباره شان می نوشتم همگی دایره موضوعات و مطالبی بود که الان با آنها زندگی می کنم.

نویسنده کتاب «حیفا» با بیان اینکه تنها با راه رمان نوشتن می شد با مردم ارتباط برقرار کرد که برایشان ملال آور نباشد، گفت: در ابتدای کار، سه داستان نوشتم که در فضای مجازی با استقبال بسیاری روبرو شد و پس از آن از طرف دانشگاه مشهد دعوت شدم و پیشنهاد چاپ کتاب را مطرح کردند.

وی افزود: کتابی در قالب سه یادداشت دفترچه نیم سوخته تکفیری چاپ شد اما به دلیل عدمِ معرفیِ اثر، از استقبال خوبی برخوردار نشد.

این نویسنده جوان به اثر دوم خود به نام «حیفا» اشاره کرد و گفت: سوژه این کتاب از ابتدا تا انتها بمدت یک سال و نیم طول کشید اما نوشتنش سه ماهه انجام شد.

حدادپور علت وقفه ای که در نوشتن کتاب ایجاد شد را نقل مکان از محل زندگی خود به شیراز و سپس مرحوم شدن پدرش عنوان کرد و اذعان داشت: حیفا نام یک شخصیت است که این اسم ریشه توراتی دارد.
وی از چاپ چهاردهم این کتاب خبر داد و اظهار داشت: ظاهرا یکی از اعضای خانواده شهید مغنیه در حال ترجمه این کتاب به لبنانی است.  

نویسنده یازده رمان با موضوع صهیونیست ستیزی و امنیتی در ادامه سخنان خود، با اعلام اینکه کتابِ نَه در ادامه کتاب حیفا است، گفت: خود کتاب «نه» به اندازه یک کف دست است که در یکی از کتابخانه های زیرزمینی و مخفی یهود در تل آویو دارند درباره اش کار می کنند؛ این کتاب را تغییر دادم و ابعاد و مطالبش کامل و منتشر شد.

حدادپور با اظهار اینکه در لابلای کتاب های حیفا و نَه چندین مورد کار شد که کتاب «کف خیابان یک» یکی از آنها بود، اعلام کرد: این کتاب تلفیق سه فتنه در سالهای 78، 88 و زمینه فتنه در 98 بود.

وی با بیان اینکه «تب مژگان» کتاب دیگری بود که در زمینه وهابیت نوشته شد، افزود: در کشور ما از سه سال گذشته تاکنون به اندازه انگشتان دست درباره وهابیت کتاب نوشته شده است.

این طلبه نویسنده اظهار داشت: تب مژگان را در اصل برای تشریح احکام ثانویه نوشتم و به تازگی متوجه شده ام که بعضی از درس خوانده های حوزوی در سطح سه و چهار، این کتاب را مبنای چند پایان نامه هم قرار داده اند.

حدادپور جهرمی با علقه ای پدر و فرزندی درباره یکی از آثار خود به نام «همه نوکرها» سخن گفت و بیان کرد: محبتم به این کتاب با مهری که به دو فرزند خود دارد برابری می کند.

وی با اعلام اینکه تمام این کتاب را فقط برای یک جمله اش « آنها دیگر فرمانده را نمی خواستند فرمانده را فرستادند برای شهید شدن» نوشتم، افزود: به نظرم الان موقعش نیست اما سربسته می گویم که این کتاب از صفحه اول تا پایانش روضه مسجل و مجسم است برای بعضی از مسائلی که واقعا ما در جبهه مقاومت و حتی گاهی، بعضی از خیانت های آشکار باعث می شود که ما چه نیروهایی را از دست بدهیم.

رمان نویسِ روحانی از آرزویش برای نوشتن رمان مفصلی درباره نبوئت هیلد سخن گفت و بیان کرد: در این کتاب تمام مسائلی که پیرامون ظهور و پدیده ای به نام انقلاب اسلامی است صحبت شده. 

حدادپور اذعان داشت: این کتابی است که باید درباره اش فوق العاده کار شود چون هویت صهیونیست ستیزی ما وابسته به کار کردن و شیوع این بحث ها در بین مردم است.

وی با بیان اینکه 5 کارشناس که منتقدان بیرحمی دراین حوزه هستند قبل از اینکه کارشناس ارشاد آثارم را ببیند باید درباره کتاب هایم نظر  بدهند، گفت: هر پنج کارشناس در زمنیه دین و امنیت کار کرده اند و هر گاه که نظری بر روی کتاب ها داشته اند نه تنها ضرری برای نبوده بلکه منفعت داشته است. 

حدادپور هدف خود از نوشتن 11 رمان و در دستورکار داشتن 39 رمانِ امنیتی را بالا بردن ضریب هوش امنیتی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: 50 داستانی که طراحی شده تنها کار من نبوده است.

این نویسنده جوان با بیان اینکه در عمر این انقلاب درباره ادبیات و رمان های امنیتی خیلی کم کار شده است، تصریح کرد: این رمان ها دایره المعارفی درباره تمام دشمنان حال و آینده انقلاب است که به زودی کامل می شود. 


نظرات بینندگان