کد خبر: ۱۲۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

نخستین جشنواره شهر ایمن در شیراز برگزار می شود/ بیش از 60 درصد تماس های تلفنی با آتش نشانی مزاحمت تلفنی است

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ شهر ایمن در کلانشهر شیراز خبر داد و گفت: جشنواره از نیمه دوم آذر ماه شروع می شود و تا هفتم اسفندماه ادامه خواهد داشت.
نخستین جشنواره شهر ایمن در شیراز برگزار می شود/ بیش از 60 درصد تماس های تلفنی با آتش نشانی مزاحمت تلفنی استبه گزارش شیرازه، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز یازدهم آذر ماه در جمع خبرنگاران به تبیین برنامه آتش نشانی برای روز جهانی داوطلب و ویژه برنامه های جمعیت آتش نشانان داوطلب شیراز پرداخت.

محمدهادی قانع با بیان اینکه در طول هفت ماهه اول سال بیش از 10 هزار عملیات اطفایی و امدادی در سطح شیراز پوشش داده شده است، گفت: این آمار برای شیراز بسیار بالا است، بخاطر اهمیت موضوع کمیته ویژه ای را در سازمان تشکیل دادیم و متوجه شدیم که بیش از 90 درصد از حوادث بخاطر ناآگاهی شهروندان و عدم رعایت نکات ایمنی بوده است.

وی افزود: این موضوع برای ما بیش از پیش مسجل شد که باید در حوزه های آموزش و پیشگیری فعالیت بیشتری انجام بدهیم که فقط سازمان آتش نشانی بلکه دیگر ارگان ها نیز باید همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: قدم های خوبی را برداشتیم که تشکیل کارگروه های ایمنی مترو، دراک و بافت تاریخی و فرهنگی با حضور سازمان های خدمات رسان از جمله این ها است.

قانع بیان کرد: همچنین کارگروه هایی برای دریافت پایان کار برای مکان هایی از جمله پمپ های بنزین، هتل ها و مراکز اقامتی، اماکنی که تصرفشان در سطح شیراز پرخطر است تشکیل شد که این موضوع با دقت نظر بیشتری موارد ایمنی بررسی شود.

وی با اعلام اینکه متاسفانه یکی از خطراتی که در فصل سرما ما را تهدید می کند گازگرفتگی با گاز مونواکسید کربن است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سطح شیراز از دودکش های 500 منزل بازدید کردیم و موارد نا ایمن بسیاری چون اِعمال سلیقه و خلاقیت هایی که شهروندان در منازلشان داشتند را مشخص و اعلام کردیم که آن ها را برطرف کنند.

بیش از 60 درصد تماس های تلفنی با آتش نشانی مزاحمت تلفنی است
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ شهر ایمن در کلانشهر شیراز خبر داد و گفت: جشنواره از نیمه دوم آذر ماه شروع می شود و تا هفتم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

قانع با بیان اینکه این جشنواره در هشت حوزه ادارات، مدارس، کارخانه ها و کارگاه ها، مجتمع های تجاری، مناطق یازده گانه شهرداری، هتل ها و مراکز اقامتی، مراکز درمانی و شهروند برتر در حوزه ایمنی در سطح شیراز اجرایی خواهد شد، اعلام کرد: نفرات برتر این جشنواره هفتم اسفندماه در اختتامیه این جشنواره در سالن شهید دستغیب معرفی خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکنون به بیش از 20 هزار داوطلب آموزش های لازم برای ایمنی ارائه شده و برای 12 هزار از آنها پرونده رسمی تشکیل شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: بازدید از موسسات خیریه و آموزش به کودکان کار در ایستگاه 14 شیراز، کوهپیمایی در کوه نور و پیاده روی خانوادگی در بلوار چمران از جمله برنامه هایی است که توسط سازمان آتش نشانی شیراز برگزار خواهد شد.

قانع با بیان اینکه همايش ملي رفتار شناسي حريق و لجستيك در فرماندهي عمليات طی روزهاي بیست و نهم بهمن تا اول اسفند برگزار می شود، در ادامه به بسته شدن قرارداد خريد يك پهباد که برای عملیات های خاص مورد استفاده قرار می گیرد اشاره کرد که هفته آينده در شیراز مستقر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزانه 800 تماس تلفنی در آتش نشانی ثبت می شود که تقریبا 90 مورد منجربه عملیات می شود، تصریح کرد: بیش از 60 درصد تماس ها مربوط به مزاحمت های تلفنی است.

افتتاح ايستگاه شهرك سعدي، حسيني‌ الهاشمي و نوسازی ایستگاه مازون قشقايي تا 22 بهمن ماه
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه علیرغم اینکه متولی ایمنی شهری هستیم، قدرت اجرایی برای برخورد و اعمال جریمه هایی مانند پلمپ واحدهای ناایمن نداریم، گفت: جلسه ای با رئیس دادگستری استان فارس برگزار کردیم و رایزنی هایی برای افزایش قدرت سازمان آتش نشانی داشته ایم که البته پیشنهادات خوبی هم ارائه کرده اند.

قانع به بیان مطالبی درخصوص وضعیت نامناسب ایمنی در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز از جمله بازار وکیل پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه علیرغم اینکه این مکان ها مستعد بروز حوادث مختلفی هستند همچنان متولی مشخصی ندارد.

وی افزود: قوانين دست و پاگيری که وجود دارد اجازه تعامل با دستگاه ‌هاي خدمات رسان آب، برق، گاز و سازمان ميراث فرهنگي با سازمان آتش نشاني را نمی دهد.

قانع در انتها از افتتاح ايستگاه شهرك سعدي، حسيني‌ الهاشمي و نوسازی ایستگاه مازون قشقايي تا 22 بهمن ماه خبر داد.
نظرات بینندگان