کد خبر: ۱۲۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷

سایه سرما بر سر روستاهای فارس/ نبود گاز و نفت در برخی روستاها

در حالی که خبرها حاکی از آغاز سامانه بارشی و سرمای هوا در استان فارس است، اما بسیاری از روستاهای استان فارس از نعمت گاز محروم هستند.
به گزارش شیرازه، نیاز به گرم کردن محل زندگی تنها منوط به شهر نشینی و زندگی در یک محیط مرفه نیست بلکه افراد ساکن در روستاها نیز محتاج فراهم شدن شرایط گرم در فصول سرد سال هستند.

در حالی که خبرها حاکی از آغاز سامانه بارشی و سرمای هوا در استان فارس است، و نوار شمالی استان  به برف نشسته  است اما بسیاری از روستاهای استان فارس از نعمت گاز محروم هستند؛ و بر خلاف وعده رفع این مشکلات توسط مسئولین هنوز بسیاری از روستاها درگیر سرما هستند.

پیگیر این دیر کرد که می شوی، مسئولین امر کمبود و یا نبود اعتبار لازم را علت تأخیر در گازرسانی به برخی از روستاها بیان می کنند و شرکت های خدمات رسان که عاملان اصلی اجرای پروژه های این چنینی هستند نیز ادعای کمبود اعتبار را دارند و بنظر می رسد فقط عنوان خدمات رسان را یدک می کشند چون اینطور که معلوم است بدون کمک و یاری مردم قادر به ارائه هیچ گونه خدماتی نخواهند بود پس در نتیجه مردم خود به خود خدمت می کنند و این شرکت ها فقط زحمت چاپ و ارسال قبض های عادلانه و بعضا نا عادلانه مصرف انرژی را تا درب منازل متحمل می شوند.

روستاهای  بخش زرقان مانند دهستانهای بند امیر و رحمت اباد  از جمله روستاهای استان هستند که با وجود شدت سرما در فصل زمستان هنوز از نعمت گاز برخوردار نیستند و این موضوع مردم را با مشکلات بسیاری برای تامین سوخت روبه‌رو کرده است.

معاون اجرایی اداره گاز شیراز در شورای اداری بخش زرقان در سال 96 گفته بود: گاز رسانی به ۱۵ روستا در بخش زرقان در دهه فجر امسال آغاز و در مدت یک سال اجرا می‌شود.

اما این روزها نه تنها اهالی روستاهای زرقان به نعمت گاز دست نیافتند بلکه برای دریافت نفت هم دچار مشکل شده اند.

گویا گرانی ها، سوز سرمایی را که اهالی روستا تحمل می کنند از ذهن مسئولان خارج کرده است و  به گفته رئیس شورای بخش زرقان  با پیگیری‌های صورت گرفته؛  پیمانکار مدتی پیش نسبت به تجهیز کارگاه در این روستاها اقدام کرد و در دو روستای دیگر نیز برای انجام گازرسانی مشغول شد که بعد از برخورد با گرانی‌ها کار تعطیل شد.

زارع می گوید: با پیگیری‌های بخشدار به هر خانواده یک بشکه نفت داده شده اما این جوابگو نیست و درخواست تسریع در توزیع نفت به اهالی روستاهای بخش زرقان هستیم.

وی ادامه می دهد : با توجه به پیگیری نماینده‌های مجلس، بخشدار و شورای بخش اما هنوز به نتیجه‌ای دست نیافته‌ایم.

روستاییان همواره در تابستان آذوقه ای برای پاییز و زمستان خود تامین می کنند لذا از نظر مواد خوراکی در زمستان ها با مشکل چندانی مواجه نمی شوند و بیشتر دغدغه ی آنها مربوط به گرم کردن خانه هایشان است که  وظیفه آن  بر دوش مسئولان است.

*زهرا جاوید
برچسب ها: فارس ، زرقان ، گاز
نظرات بینندگان